O soupravě vozů Vindobona spojující Vídeň, Prahu a Berlín, již Redakce mnohokrát informovala, první série modelů této SET soupravy se dostala do prodeje v malém množstí již počátkem roku 2010, (více v článku: ACME: modely vozů Vindobona ). Došlo ovšem k postupnému osekání výrobních plánů firmy ACME, proto Vindobona byla následně stažena z prodeje i výroby – aby se opět vrátila do prodeje ke skoro samotnému konci roku.

Kompletní SET se čtyřmi vozy je prodáván za cenu 190 € což odpovídá ceně 4.750,- Kč při kurzu 25 CZK / 1 €. Jeden model vozu Vás tedy vyjde na cca. 1.150,- Kč. Srovnejme tedy model vozu A a AB v barevném schématu studia Najbrt  od firmy TILLIG, kterou bude např. Michal Dalecký prodávat za 1.110,- Kč. Přitom právě modely TILLIG (Čína), a modely ACME jsou mnohdy v jakostní rovnováze i ceně, v Česku pak ceny šponuje pouze prodejce-obchodník.

Zde by stálo ještě za malé připomenutí, že firma ACME nezdražuje (ještě ani nezdražovala) tak skokově jako TILLIG, proto ceny některých modelů pro předobjednávky mohou v termínovaném plnění jejich vstupu do prodeje razantně i poskočit. Ostatně, o problematice předobjednávek bylo zde již psáno (více v článku: Nebezpečné předobjednávky ).

Zpět v Vindoboně, po soupravě Jožé Plečník je to další příjemná záležitost pro naše sbírky, ať již do vitrýny, či do skutečného modelového provozu. Modely od ACME jsou čisté, precizní s přesný potiskem všech signatur dle skutečného vozu. No a jak již bylo napsáno o Vindoboně v prvotním článku (viz. výše), tak i zde se jedná o dva vozy 2.class, jedn vůz 1.class a jeden restaurační vůz společnosti JLV (Jídelní a lůžkové vozy Praha).

{jlvotes}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments