Mezinárodní železniční dopravci postižení koronakrizí upínají své naděje k nadcházejícímu roku. Kromě lepších služeb přichystali pro cestující i nové trasy po Evropě. Server The Guardian přinesl výběr těch nejzajímavějších, do kterého se dostala i novinka v Česku.

Amsterdam-Tyrolsko-Vídeň

Vlaky po této trase spravované rakouskými drahami ÖBB mají začít jezdit od začátku příštího roku 2021. Celková doba jízdy by se měla pohybovat lehce pod čtrnáct hodin. Kromě Vídně budou mít cestující možnost dojet přes Mnichov do Innsbrucku. Jízdenka stojí 30 až 90 euro, zhruba 790 až 2370 korun, je také možné přespat v lůžkovém voze.

Basilej-Locarno

Trasa spravovaná švýcarským národním dopravcem SBB, která zabere zhruba čtyři a půl hodiny, začala fungovat 14. prosince. Cena za jízdenku činí 52 švýcarských franků, přibližně 1270 korun. Tuto celodenní jízdenku budou moci cestující využít i pro další jízdu vlakem po Švýcarsku. Trasa využívá proslulý úsek železnice, který obchází východní pobřeží Lucernského jezera.

Mnichov-Curych (přes Rakousko)

Výraznou modernizací prošla trasa z Mnichova do Curychu. Cestující se na zhruba čtyři hodiny trvající cestě svezou novými švýcarskými vlaky Astoro, které tak absolvují premiérové jízdy. Trasa vede kolem rakouské části Bodamského jezera Cena za jízdenku startuje na 19 eurech, zhruba 500 korunách.

Berlín-Krakov

Od prosince se cestující mohou svézt vlaky Eurocity z německé metropole do polského Krakova. Jízda trvá sedm hodin, cena jízdenky začíná 28 eurech, přibližně 740 korunách. Vlak projíždí například Lužici, územím rozděleným mezi Německo, Polsko a Česko. V Německu leží v Sasku a Braniborsku.

Praha-Přemyšl

I tuzemští cestující se v rámci nových evropských tras dočkají zajímavého tipu na výlet. Od prosince mohou z Prahy cestovat přímo do historického polského města Přemyšl za 789 korun. Jízda trvá téměř jedenáct hodin. Přemyšl je díky své poloze výchozím bodem pro další cesty na Ukrajinu s přímými vlaky do Lvova, Kyjeva a Oděsy. Cestující se na více než 700 kilometrů dlouhé cestě svezou vlaky Eurocity.

Dříve se rušilo pro vysoké náklady, nyní noční vlaky zažívají renesanci. Praha chce přímé spoje do Benátek, Milána, Paříže či Hamburku

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments