DALŠÍ KORIDOR NA OBZORU | Česká i bavorská strana začaly po několikaleté odmlce opět připravovat vysokorychlostní železniční koridor Praha – Plzeň – Domažlice – Řezno – Mnichov. Plzeňský kraj i Horní Falc považují stavbu této železnice za motor hospodářského růstu.

Na společném fóru to řekli šéfka regionální správy Horní Falce Brigitta Brunnerová a náměstek plzeňského hejtmana pro regionální rozvoj Ivo Grüner (ČSSD). Jízda po nové dvojkolejné elektrifikované trati by trvala zhruba tři hodiny, což by bylo zhruba o dvě hodiny kratší než po silnici.

„Jde stále o jednoznačnou prioritu obou našich partnerských regionů,” uvedli shodně. Podle Brunnerové musí o stavbě, která je v plánech bavorské vlády, rozhodnout spolkoví politici. „Dlouhodobě se snažíme přesouvat dopravu nákladů i osob na železnici, a proto je spojení Praha – Mnichov důležité a nesmíme ho pustit ze zřetele,” uvedla. Bavorsko chce připravit firmy na změnu formy dopravy zboží.

„Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už projektantům z firmy SUDOP zadala výpočet ekonomické návratnosti. Konalo se první vstupní jednání obrovské pracovní skupiny, kde byli zástupci železnice, ministerstev, kraje a projektantů, z něhož je první výstup,” uvedl vedoucí krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava. Podle něj se navrhly určité varianty postupu i ukazatele, které se budou dále vyhodnocovat a sledovat. Také Berlín už zadal projekční kanceláři zpracovat podrobný propočet efektivity trati,” dodal. Na fóru se zástupci gesční skupiny Doprava domluvili, že oba projekční týmy propojí, což byl požadavek SŽDC.

Všechny propočty nové železniční linie by měly být podle poradce Plzeňského kraje pro dopravu Ivana Kaliny hotové do jara 2014. O rok později bude totiž německý parlament schvalovat spolkový plán dopravních staveb na dalších pět let. „Je to vlastně zákon, který platí, i když se vymění politická garnitura,” uvedl. Pokud bude trať do plánu zařazená, tak už budou schválené peníze na přípravu stavby. „Chceme společný výstup, tedy aby byl projekt vnímaný jako společný. Také proto propojujeme projekční kanceláře” řekl. Další jednání o koridoru bude v ČR 12. listopadu a v Bavorsku o dva dny později.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1813-zeleznicni-koridor-z-plzne-pres-domazlice-do-mnichova-v-nemecku-je-prioritou-pomuze-hlavne-ekonomice{/qrcodegenerator}

Trať Praha – Mnichov byla zařazena do sítě nejvýznamnějších dopravních cest v Evropě, uvedl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). Stavba by si na české straně, tedy od Plzně k hranici, vyžádala dle odhadů SŽDC 28 miliard korun. Pětašedesátiki­lometrová trať z Plzně do Domažlic funguje už 150 let, ale zatím jako jednokolejná a neelektrifikovaná. Její přestavba by trvala tři až čtyři roky.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments