Začněme trochu z jiného konce. Všichni si asi pamatujeme Václava Fischera a jeho cestovní kancelář FISCHER. Nenápadný ale profesionální člověk na svém místě. Jeho výstupy do médií se nesou v jistém glancu slušnosti a korektnosti, žádné hrubosti a lživé až nemístné napadání konkurentů.

{snippet costa-ex}

To ovšem zcela jinou taktiku za posledních šest měsíců volí Radim Jančura se svým RegioJetem v kolejové dopravě. Volba rétoriky „napadat všechno a vše“, se dostává do krajností už tak vysoce, že napadání ústavních činitelů to jistě zatím končit nebude. Radim Jančura zvolil mediální masáže obyvatelstva, případně toho cestujícího obyvatelstva po železnici využívajíce vlaky Českých drah – v médiích tak nevybíravě, že to začíná být pozornému čtenáři již dosti nápadné.

Dokladem toho je portál iDNES.cz kde vycházejí celkem pravidelně tendenční články na ódu RegioJetu, kde je neustálé napadají České dráhy, případně i ještě nejezdícího dpravce firmu Leo Express Leoše Novotného. Když se objeví nejaký článek o ČD, nikdy se nestane, že by se k tomu nevyjádřilo i vedení firmy Student Agency, případně sám majitel Radim Jančura. V opačném případě to takto nefunguje, nejspíš to není ani vyžadováno natož tolerováno. Že je veřejnost nechutně masírována takovými tendenčními články RegioJetu si pomalu zvykáme, rozhodně to ale z úst Radima Jančury bývá mnohdy objektivně servírováno ještě peprnějí. Například u jedne fotografie kde je fotografován záběr do interiéru žlutého vlaku, a kde dominují koženkové sedačky, je titulek „Vagony RegioJetu podle amerického deníku nesnesou srovnání s Českými drahami“ …toto jasně ukazuje skutečnost, jak jsou ČD ze strany portálu iDNES napadány aniž by se k tomu mohl od konkurence vyjádřit.

Přitom České dráhy provozují v současné době několik stovek zcela modernizovaných a nebo nových osobních vozů pro dálkovou a vnitrostátní dopravu. Výsledek takových bludů je zcela zásadní, Radim Jančura je velkým inzerentem portálu iDNES.cz a proto není možné psát objektivní kritiku na stejnou firmu v jeho portfóliu, což se skutečně do přirovnání „jaký pán takový krám“ nehodí..

  • Koženkové sedadla které s ČD nesnesou dle Radima Jančury srovnání. Že pan Jančura nakoupil vyřazené vozy určené pro sešrotování, a dnes z toho generuje zcestné argumenty vůči své konkurenci, je věc druhá


Ono totiž není žádným hrdinstvím, nakoupit ojeté vozy v Rakousku kde bylo koženkové sedadlo standardem již od 2.třídy, a v Česku to vydávat za něco naprosto ojedinělého. Takto např. Radim Jančura pěje ódy v zahraničních médiích na sebe, a ve zcela jiném duchu proti ČD které si vybral jako svého úhlavního nepřitele. Konkurence je na železnici dobrou a vítanou vzpruhou pro zlepšení služeb směrem ke klientům, rozhodně by se mělo vše nést v glancu zdravé soutěže – konkurence…

Že si Radim Jančura nevidí za poslední dobu do úst je celkem známé.. Do dějin asi vstoupí jeho napadání a podávání trestních oznámení na ústavní činitele, případně vyhrožování Českému státu arbitrážemi. Radim Jančura by si měl zaměstnat mediálního poradce, protože mnohdy má ve svém prohlášení velké nesrovnalosti a nedůvěryhodná tvrzení.

  • Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura


Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments