Autor | Jan JirásekFirma RegioJet majitele Radima Jančury, začíná mít v silných mrazech komplikace s vytápěním osobních vozů na trati mezi Prahou a Ostravou. Ačkoliv se jedná o dopravce který se silně staví za slogan „o třídu lepší“, v posledních dvou měsících jsou problémy s vytápěním u vagonů které firma nakoupila v Rakousku. Problémy s osobními vozy v silných mrazech mají i některé vozy Českých drah.

FOTOGRAFIE | FIRENET.CZ

Na cestování v nevytápěných vozech si stěžují zákazníci velmi často. Mnohdy se stává, že souprava s nevyhřívaným vozem je vypravena na trať do provozu z výchozí stanice už v Praze. Ačkoliv personál je o takovém problému informován, vyřazení vozidla náhradou za jiný zatím operativně řešit nelze. I když firma vrací za nevytápěné vozy 100% hodnotu jízdného, v podstatě ale kulturu a kvalitu cestování na dlouhé cestě z Prahy do Ostravy to nic neřeší.

Poruchy na vytápění vozidel svých vlaků, uvedl mluvčí Aleš Ondrůj jako hlavní příčinu nadměrné množství mokrého sněhu. Ovšem to není tak zcela pravda. Tyto vozy, které firma nakoupila v Rakousku, jsou provozovány na klimaticky mnohem těžších tratích mezi Rakouskem a Švýcarskem, případně i přes průsmyk Brennero do Trenta a Bolzana v Itálii. Tyto tratě pod alpské oblasti se vyznačují zejména mokrým a často namrzajícím sněhem na železničních vozech.

{snippet 101}

V Rakousku nakupoval stejný typ ojetých vozů i národní dopravce České dráhy. Do provozu jich ČD dalo zatím minimální počet, a výraznější problémy v zimních nebo letním období dopravce nezaznamenal. Tyto osobní vozy mají odslouženo v Rakousku mnohdy více jak 28 let. V česku probíhá v současné době jejich revitalizace a opravy.

Dle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje, jsou problémy s mokrým sněhem u nás asi více časté, než např. v klimatických podmínkách tratí v sousedním Rakousku. Což je ve své podstatě nemožné, z 60% hornaté Rakousko, provozuje zejména své vlaky přes horské průsmyky Brennero a Tauern, kde jsou v zimních měsících sněhové srážky až do 3,5 m.

Firma má ovšem problémy i s lokomotivamy zakoupenými v Itálii. Jedná se o lokomotivy Československé výroby, které v roce 1989 až 1991 tehdejší ČSD neodebralo, Škoda Plzeň je tak prodala do Itále. Do roku 2009 tyto stroje provozovala soukromá společnost. Celá série byla provozována pouze v osobní dopravě, a to výhradně kolem Milána, kde předchozí vlastník těchto lokomotiv (Ferovie Nord Milano), provozuje téměř 300 km síť svých tratí. V roce 2008 je firma odstavila pro nadbytečnost, neboť celá řada byla nahrazena novými lokomotivami francouzské firmy Alstom.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments