Skupina Škoda Transportation bude ve svém závodě Škoda Pars v Šumperku zajišťovat pro České dráhy periodický servis elektrických jednotek RegioPanter a InterPanter. Zakázka byla uzavřena na pět let a její hodnota činí bezmála jednu miliardu korun.

Například jednotky RegioPanter dodané v roce 2012 už mají najeto zhruba 1,5 milionu kilometrů. „Abychom plnili podmínky ECM (evropský údržbový řád) i v dalších letech, tak jako u Panterů doposud, vysoutěžili jsme dodavatele pro provádění periodických obnov i v následujícím období. Každá souprava tak má zajištěný komplexní servis a vyšší stupně oprav, které se provádějí po najetí každých 900 tisíc kilometrů,“ uvedl generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Rámcová zakázka se skupinou Škoda Transportation se týká pravidelné obnovy elektrických jednotek RegioPanter řad 440, 640, 650 a InterPanter řad 660 a 661 po dobu následujících 60 měsíců. „Celkem se jedná o provedení pravidelné údržby 41 jednotek,“ komentoval uzavřený kontrakt náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus.

Skupina Škoda Transportation je předním evropským výrobcem vozidel pro hromadnou dopravu a dlouhodobě také zajišťuje servis, opravy či modernizace nejen vozidel z vlastní výroby. Aktuálně poskytuje servis metra v Praze, tramvají ve finském Tampere a připravuje se na servis elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Uvedl to prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Společnost Škoda Pars ve svém výrobním areálu v Šumperku, kde zaměstnává více než 800 lidí, před časem zahájila investice za 460 milionů korun. Díky tomu rozšíří výrobní kapacity o 35 procent a modernizuje technologie.

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Vyrábí vlaky, lokomotivy, tramvaje, trolejbusy a vozy metra, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravu. V Česku má několik dceřiných společností, například Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Škoda Pars, ve kterých zaměstnává dohromady téměř 5000 lidí. Další firmy jsou v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments