České dráhy nasazují od nového jízdního řádu, který začal platit od neděle 12.prosince, desítky nových vlaků. K hlavním novinkám ve vozovém parku dopravce budou patřit vlaky InterJet, kterých dopravce postupně zprovozní deset. Dráhy dále například na severní Moravě zavedou patrové vlaky typu push-pull, na západě Čech elektrické RegioPantery. Pro Magzine.cz to sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Vlaky InterJet budou na koleje vyjíždět postupně. První dvě soupravy z celkem deseti dopravce převzal ve středu a poprvé s nimi na koleje vyjede v neděli.

„Chceme, aby byli cestující maximálně spokojení, proto při přebírání souprav sledujeme každý detail. Kompletní nasazení nových vlaků do běžného provozu se tak o několik dnů opozdí, protože výrobce potřebuje čas na doladění posledních připomínek. Naši technici jsou schopni přebírat jednu až dvě soupravy denně, další vlaky tak budou postupně vyjíždět tak, jak nám je výrobce na přebírku přistaví,“ uvedl předseda představenstva ČD Ivan Bednárik. Dopravce také už zahájil školení personálu na provoz nových vlaků.

Vlaky Interjet budou nejprve jezdit na lince Západní expres Praha – Plzeň – Cheb, po převzetí dalších souprav v průběhu prosince pak i na lince Krušnohor Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb. Podle drah jde o nejmodernější vlakové soupravy ve střední Evropě. Vedle klimatizace, internetového připojení, palubního portálu a elektrických zásuvek či USB portů mají například i zásuvky pro dobíjení vozíků a elektrokol. Soupravy mají maximální rychlost 200 km/h.

Další nové vlaky dráhy nasadí na regionální trati mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm. Celkem půjde o pět třívozových patrových netrakčních vlaků typu push-pull. Také tyto soupravy budou dráhy přebírat postupně, první ovšem vyjede právě v neděli. Jednou ze specifik těchto vlaků je podle drah možnost provozu s motorovou i elektrickou lokomotivou.

Zatím budou dráhy k tažení vozů používat motorovou lokomotivu řady 750.7, tzv. Brejlovec, elektrické nasadí až po modernizaci tratě. Od 12. prosince bude dále na lince P2 mezi Klatovy, Plzní a Berounem jezdit 11 dvouvozových elektrických jednotek RegioPanter. Už v minulých dnech pak dopravce začal s nasazováním modernizovaných vlaků Stadler GTW v Olomouckém kraji. Celkem 12 souprav by společnost měla mít během příštího roku.

„Během roku 2022 budou pokračovat dodávky dalších moderních vlaků. Jedná se například o deset jednotek RegioPanter pro Jihočeský kraj,“ dodal k dalším plánům Šťáhlavský.

České dráhy budou v jízdním řádu pro příští rok vypravovat denně v průměru 6783 spojů osobní dopravy, z toho bude denně v průměru 478 dálkových vlaků.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments