Objednavatel veřejné dopravy BEG (Bayerische Eisenbahngesellschaft), vypíše v nejbližších měsících dvě soutěže na provoz regionálních vlaků pro oblasti přiléhající k českým hranicím, a to Bavorský les a Horní Falc. Obě soutěže budou na sobě nezávislé, a mohou je tedy získat dvě firmy, případně pouze jedna. O zakázku na provoz vlaků projevují i České dráhy, pro Bavorsko tradiční partner v mezinárodních i přeshraničních spojích. Pozice dopravce z České republiky tak není bez šance tendr vyhrát.
České dráhy zájem o kontrakt potvrzují, nicméně jej s ohledem na obchodní politiku firmy nechtějí blíže komentovat. Zahraniční aktivity v současné době provozuje pouze dceřiná firma ČD Cargo, která podniká aktivity v nákladní železniční dopravě v Polsku, Německu, Rakousku a na Slovensku. Pro České dráhy by se jednalo o zcela první samotatnou zahraniční aktivitu mimo mateřskou zemi.
Soubor Horní Falc zahrnuje linku RB 23 z Řezna údolím řeky Naab do Marktredwitzu a síť kolem Chamu s linkami Schwandorf – Cham – Furth im Wald (RB 27), Cham – Lam (RB 28) a Cham – Waldmünchen (RB 29). Doba platnosti nové smlouvy bude dvanáct let, od prosince 2025 do prosince 2037.
Kontrakt na dobu 12 let se ale může změnit, což je důvodem hlavně plánovaná elektrifikace trati z Hofu do Regensburgu, jedna z největších spolkových zemí to má v plánu do dvaceti let. BEG má také v plánu provozovat kombinaci vozidel na bateriový a elektrický pohon, případně takto vyzbrojená hybridní vozidla.
Kontrakt na provoz vlaků v Bavorském lese je záměrně kratší, protože BEG v současné době tato vozidla podrobuje testům. Po nutné úpravě infrastruktury je hodlá nasadit nejdříve po roce 2030.