Dnes, tedy od neděle 15. března, spouští RegioJet zatím jeden prodloužený spoj z Prahy přes Košice do Mukačeva. Bude tak přímo konkurovat firmě Leo Express Leoše Novotného, ačkoliv nedávno Radim Jančura prohlásil, že si oba dopravci nebudou tak agresivně konkurovat.

Leo Express jezdí z Košic na Ukrajinu od roku 2015, a v minulém roce linku prodloužil o úsek Mukačevo – Rachov. Spoje jezdí 4x týdně, a zajišťují návaznost na své železniční spoje Praha – Košice.

Žluté autobusy budou vyjíždět každý den večer z Košic. Zpět z Ukrajiny se bude vracet odpoledne. Cestu dlouhou 150 kilometrů, překoná autobus po více jak pěti hodinách jízdy. Jančura nabízí jízdenky za 120 korun, tedy 150 hřiven, resp. 5 euro.

Podle vyjádření Radima Jančury využije denně žlutých vlaků mezi Prahou a Košicemi až 3 tis. cestujících, a jejich počet stále roste (cena jednosměrných jízdenek podle atraktivity se pohybuje v pásmu 274 Kč až 899 Kč).

Odveta za spolupráci Novotného s FlixBusem

Tímto novým spojem směr Ukrajina tak RegioJet reaguje na vysokou poptávku. Společnost předpokládá vysoký nárůst cest nejen Čechů a Slováků na Ukrajinu, ale také Ukrajinců do Česka, Slovenska a dalších zemí EU poté, co došlo k odstranění vízové povinnosti pro občany Ukrajiny pro vstup do zemí EU.

Radim Jančura se nedokáže smířit se stále více se rozvíjející spoluprací Leoše Novotného s autobusovým mamutem FlixBus z Německa. FlixBus koncem minulého roku dokončil převzetí celé sítě linek HELLÖ Bus v Rakousku, začátkem tohoto roku převzal veškeré linky POLSKI Bus, které operují velmi úspěšně i mezi Polskem a Českou republikou.Oba dopravci provozují i obnovený koncept vlaků Locomore, přičemž FlixBus vstupuje samostatně se svojí divizí FlixTrain i na koleje v Německu s vlaky z Hamburku do Kolína nad Rýnem.

Zaniklé partnerství

Radim Jančura se dlouhodobě prezentoval jako partner Leoše Novotného v boji proti národnímu dopravci České dráhy. Vstupem na linku Košice – Mukačevo, nejspíš ono „přátelství“ opět zaniká. Jančura často razil fixní ideu, že oba dopravci si budou navzájem vycházet vstříc, a nebudou se jejich aktivity na poli autobusové či železniční dopravy křížit.

To se nyní zcela nově mění. České dráhy už nejsou mediálním tahounem na marketing, který Jančura v boji proti státnímu dopravci vedl, nový nepřítel má zelenou barvu, a je velmi silný. Sám Jančura si toho je velmi dobře vědom, a ačkoliv FlixBus v Česku stále roste, jeho nervozita je přímou úměrou často nekoordinovaných mediálních prohlášení, které ve výsledku musí korigovat firemní mluvčí Aleš Ondrůj.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here