SLOVENSKO

Slovenští blogeři se v posledních týdnech poměrně obsáhle vyjadřují k aktivitám i praktikám Radima Jančury, který dle Martiny Angstové, nejde daleko k likvidaci konkurence, kterou podle Angstové Jančura předvedl na domácím thu v České republice.

Československý model kvality á la Jančura už nefunguje

Blogerka, která píše především pro portál SME.sk uvedla, že příběh rozjíždění železničních nebo autobusových linek, vede k faktické likvidaci stávajících firem, které na lince, na kterou chce RegioJet se svými autobusy vstoupit, dokáže podnákladovými cenami vytlačit.

Angstová se dále zaměřila na již známé a tolik oblíbené klišé, kdy Radim Jančura v médiích „propere“ kritizovaná témata na krajské i státní úředníky, k čemuž mnohdy používá praktiky mírně za hranou zákona, a veřejnost namasíruje i velmi specificky a chytře mířeným Public Relations, které má ostatně skupina firem kolem Jančury, propracované do nejmenšího detailu – jenže Slováci už Radima Jančuru mají přečteného.

Slovák je střízlivý. Čech se nechá opít rohlíkem

Blogeři pak na několika portálech popisují reálie, které dopravce se svými vlaky i autobusy neplní, ač si na slibech vybudoval značku i renomé, po vytlačení konkurence služby záhadně padají do doby před vyjetím prvního autobusu či vlaku na linku.

MARTINA ANGSTOVA:

A čo, ak sa niekto RegioJetu predsa len postaví do cesty? Dobrým príkladom sú napríklad štátne IC vlaky, do ktorých sa najprv dlhodobo investovalo a potom ich pre istotu rovno idú zrušiť. A to všetko krátko po mediálnej mašinérii, ktorú Radim Jančura voči štátnej konkurencii rozbehol.

RegioJet sa veľmi rád prezentuje ako moderná firma obľubujúca voľný trh a transparentnosť. Keď mu však iný názor „nevonia“, začne sa český prepravca vyhrážať žalobami. Celá situácia tak teraz pripomína staré známe – „trafená hus zagágala“.

Martina se také věnuje tématu psychologického marketingu, na který ostatně Jančura se svým PR týmem cílí. Lidem jednoduše naslibuje „hory i doly“, nakonec ale realita musí zapadat do finančního i koncepčního plánu, tam kde se prodělává, musí logicky firma „osekat“ mzdové, servisní, a jiné položky – což jsou mnohdy i služby na palubě vlaků nebo autobusů.

Slováky tak nedávno Jančura rozlítil i další novinou. Ve vozech Astra přestal dopravce poskytovat kompletní servis, ačkoliv si cestující za tyto služby už v momentě nákupu jízdenek připlácí. Sebekritika tak na sebe nenechala dlouho čekat, RegioJet slíbil zavedení malého mini-baru, což je vlastně vozík, kterým stevard projíždí mezi sedačkami.

{snippet 101}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments