Ministerstvo dopravy se po několika letech vrací k možnosti, jak dostat do státem ovládaného nákladního dopravce ČD Cargo peníze. Ačkoliv se firmě v posledních letech daří, Dan Ťok by chtěl dopravce dostat na burzu.
Problémem jsou ale stále nevyjasněné vztahy s Českými dráhami, pod které stále ČD Cargo patří ačkoliv má samostatné vedení. ČD Cargo je od roku 2004, kdy došlo k faktickému vyčlenění nákladní dopravy od osobní, zcela samostatnou dceřinou společností.
Dan Ťok by si vstupem na burzu představoval snadnější přístup k soukromým penězům, což by mohlo pozitivně ovlivnit další rozvoj firmy. Zájem by nejspíš nebyl zanedbatelný. V Česku operuje dlouhodobě např. Deutsche Bahn skrze dceřinou společnost z Polska, dopravce AWT nebo EP Cargo miliardáře Daniela Křetinského.
ČD Cargo nakoupí nové lokomotivy TRAXX i Vectron. Investici schválila dozorčí rada
Podle vyjádření ministerstva dopravy by stát v případě vstupu na burzu, nesměl nad dopravcem ztrácet majortiní většinu, tedy že by si stát ponechal většinový podíl jako je tomu dnes např. u polostítního energetického gigantu ČEZ.
Plány ministra Ťoka naopak nechtějí komentovat lidé kolem ČD Cargo i Českých drah, které dceřinou firmu stále ovládají. Dopravci se za posledních šest měsíců podařilo vytvořit zisk po zdanění témět 420 milionů korun. Koncem tohoto roku se očekává zisk pod hranicí jedné miliardy.