ČD Cargo nakoupí 14 nových lokomotiv, z toho 10 právě od firmy Bombrardier TRAXX. Foto: Railcolor

Nákladní dopravce ČD Cargo se chystá na další nákup, a tedy i omlazení lokomotiv pro interoperabilní výkony. Ačkoliv už několik strojů Vectron vlastní, tentokrát firma nakoupí hned deset lokomotiv TRAXX od výrobce Bombardier a čtyři lokomotivy Vectron od firmy Siemens.

ČD Cargo se podařilo prosadit v Rakousku nebo v Polsku. Se svými vlaky ale dlouhodobě zajíždí i do Maďarska nebo Německa, kde jsou interoperabilní lokomotivy vyloženě nutností. Odpadají tak nucené přepřahy na přechodových stanicích mezi státy, jak tomu ostatně bylo zvykem dlouhá desetiletí.

Opce na dalších až 40 lokomotiv TRAXX

Lokomotivy TRAXX, mají v Evropě největší zastoupení u nákladních i osobních vlaků. Denně Bombardier vyrobí dvě. Foto: Magzine.cz

S novými Vectrony, které Cargo vlastní už druhým rokem, vypracuje ucelené vlaky mezi automobilkami na Slovensku a v Maďarsku, do přístavu Rostock, a také do kontejnerových terminálů v Hamburku. Nová dodávka lokomotiv TRAXX i Vectron, může pro dceru Českých drah představovat daleko větší výkony, ale i více zisku.

Mimo Rakousko, kde ČD Cargo úspěšně začátkem tohoto roku dokončilo licenční řízení, může své vlaky s jednou lokomotivou tahat až na přechodové hranice s Itálií. A právě nákup dalších lokomotiv umožní vstup na železniční správy Slovinska a Chorvatska, což jsou státy, kde mají své montážní závody automobilky z Francie, Německa a Itálie.

Cargo ke smlouvě s firmou Bombardier získá i opci na nákup dalších až 40 lokomotiv TRAXX, tedy pokud o ně bude mít zájem. Není proto vyloučeno, že tak v dohledné době také učiní.

Obě lokomotivy jsou schváleny pro provoz ve většině státu Evropy, proto jejich nasazení s ucelenými vlaky mezi přístavy v Německu a v Holandsku, je více než logické a odůvodnitelné. ČD Cargo se tak právě zařadí mezi nákladní dopravce, pro které bude na kolejích v centrální i západní Evropě vždy místo.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments