České dráhy obnoví od příštího týdne část regionální dopravy. Plný provoz by měl začít v Pardubickém a Královéhradeckém kraji, dopravu v Moravskoslezském kraji doplní tzv. školní vlaky. V ostatních krajích zůstává provoz nadále omezen, informovaly dnes České dráhy. Obnovování dálkové dopravy zatím dráhy neoznámily.

Státní dopravce od začátku října postupně omezoval kvůli vládním omezením a nízké poptávce provoz na regionálních i dálkových tratích. Zrušeny byly desítky spojů. Provoz omezili i ostatní dopravci.

Nyní dopravce reaguje na uvolnění některých vládních zákazů, především na otevření škol. Dráhy se domluvily s Pardubickým a Královéhradeckým krajem na obnovení plného provozu všech regionálních vlaků jezdících výhradně na území těchto krajů, a to od 30. listopadu. V Moravskoslezském kraji budou v pracovní dny doplněny další tzv. školní vlaky, které pojedou nad rámec v současnosti uplatňovaného nedělního provozu.

V ostatních krajích zatím zůstanou platná omezení jako dosud. Týká se to i vlaků mezi jednotlivými kraji, tedy například linky na trati 238 v úseku Hlinsko v Čechách-Havlíčkův Brod, která je na přesahu z Pardubického kraje do Kraje Vysočina.

Dopravci začali rušit spoje kvůli neustále snižující se poptávce, ta během podzimu klesla až na pětinu běžného zájmu. To dopravním firmám způsobuje stamilionové až miliardové ztráty z jízdného.

České dráhy jsou dnes prakticky na 55 procentech denní vypravenosti spojů z doby před druhou vlnou covid. O zisky z přepravy ale nepřichází jen státem provozovaný dopravce. Problémy mají i ostatní. Nejvíce ztrát si připíše Leo Express i RegioJet.

Ztráty na železnici ale sčítají i Cargo dopravci. Ačkoliv nákladní Cargo vykazuje každoročně vzestup v řádu desítek procent, pokles zakázek byl i zde. Cargo v tomto případě má řadu výhod, mnozí dpravci jsou vlastněný zahraničními vlastníky, kteří lépe sanují případné ztráty. České ČD Cargo letos za druhou vlnu pandemie covid, plánuje odepsat zhruba 22 milionů korun.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments