České dráhy by mohly koupit až 60 elektrických jednopodlažních vlaků pro regionální dopravu. Původně počítaly se sedmi. Navýšení počtu dnes schválil řídicí výbor ČD. Výběrové řízení na uzavření rámcové smlouvy chtějí ČD vypsat ještě letos. Pokud by dráhy koupily maximální počet, tedy 60 vlaků každý pro 240 cestujících, celková výše zakázky by činila zhruba deset miliard korun.
Dráhy nejspíš opět budou vybírat ze široké škály nabídek vozidel pro elektrickou trakci. Do tendru na dodávku nových vlaků, se podle zjištění redakce Magzine.cz, přihlásí i firma Bombardier i Siemens. Oba výrobci ve svém portfóliu takové vlaky mají, a prakticky je mohou ze dne na den začít montovat.
Dráhy tentokrát nejspíš vynechají Škodu Transportation, která se o tendr bude ucházet také, minimálně pak s jednotkami Regio Panter. Tyto vlaky České dráhy již ve svém vozidlovém parku mají, a i zde jejich pořízení bude nejspíš svázáno čerpáním peněz z fondů EU.
nová zakázka, nové vlaky
Mluvčí drah Radek Joklík mj. uvedl, že dráhy nové vlaky nakupovat musí, zejména pak se stále zvyšující se poptávkou po rozšiřování spojů ze strany krajů a samospráv.
„Cílem zakázky je uzavřít rámcovou smlouvu a samotnou výrobu zahájit až poté, co České dráhy uzavřou smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti s konkrétními kraji, kde budou tato vozidla nasazena,“ řekl.
Díky včasné soutěži výrobce ušetří čas a bude moci zákazníkům nabídnout vozidla dříve, dodal. Zda si České dráhy vyberou z nabídek firem Bombardier, Alstom nebo Siemens, bude jasné až po zjištění základních technických a normativních požadavků z výsledné smlouvy. Národní dopravce tak nové vlaky začne nakupovat až v momentu, kdy jednotlivé kraje budou nabídky národního dopravce akceptovat.