S nedostatkem profesionálních řidičů mají problémy i menší lokální dopravci. BORS Břeclav jich hledá až dvě desítky. Foto: BORS Břeclav

Spousta firem v Česku cílí ve svých inzerátech na ženy. A nejde jen o nabídku práce v ryze ženském prostředí. Společnosti v současnosti hledají například malířky pokojů, kovářky, skladnice nebo třeba řidičky kamiónů a vysokozdvižných vozíků.

Jen třeba v Dopravním podniku hlavního města Prahy dnes řídí autobus přes 50 žen, to řidiček tramvají jsou více než dvě stovky. Lokálním rekordmanem je pak pardubický dopravní podnik, kde ženy řidičky vyjíždějí na trolejbusové i autobusové linky.

Pražský dopravní podnik nabízí benefity ve formě zlevněného jízdného, příspěvek na jídlo nebo dotované ubytování. Zaměstnanci tu dosáhnou až na pětatřicet tisíc korun hrubého měsíčně.

„Chceme podpořit i ženy, takže jsme se rozhodli oslovovat přímo ženy. Je to i kvůli tomu, že se chtějí ekonomicky zajistit a chtějí být nezávislé. Ženy i muži jsou stejně ohodnocovány a pro ženy nemáme žádné úlevy. Trh se za poslední tři roky hodně transformoval, v průběhu času se hodinová mzda navyšuje.

Teď máme 157 korun plus 10 procent variabilní složka mzdy,“ dodává Zuzana Větrovcová z dopravního podniku.

Volná místa na pozici řidiček autobusů v městské hromadné dopravě nabízí společnost ČSAD ve Vsetíně, v Prostějově nebo například v Táboře. Slibovaná mzda se pohybuje od 25 do 30 tisíc korun měsíčně. Řada firem se navíc snaží ženám vyjít vstříc. Pokud mají malé děti, nabízí jim například příspěvky na školkovné nebo práci na částečný úvazek.

S nedostatkem řidičů dlouhodobě bojuje i firma Arriva, která patří pod koncern Deutsche Bahn. Ta v Česku opakovaně láká řidiče na různé benefity, ale ani to nestačí. Peníze se navyšují jen pomalu, a případní zájemci o toto povolání nechtějí za tak nízké mzdy nést tolik odpovědnosti.

Arriva proto nedávno hledala nové řidiče ve svých národních působištích jako je Srbsko nebo Slovinsko. Oslovit se podařilo jen tak málo lidí, že od zbytku této kampaně nakonec odstoupila. Lovila ale i na Ukrajině, odkud se nakonec několik řidičů pro Prahu a Moravu podařilo „přetáhnout“. Ale ani toto nepomohlo. Řidičů je všeobecně málo, a tento trend se bude v následujícím roce ještě více prohlubovat.

SOUVISLOSTI  Po Středočeském kraji a Praze, nejsou řidiči ani na olomoucku. Arriva hledá v zahraničí

Dopravní firma BORS Břeclav hledá v současné době na dvacet nových řidičů. Firma nabízí jak benefity, tak i zajímavé finanční ohodnocení. Dopravci chybí jak řidiči do autobusů, tak i na mezinárodní kamionovou přepravu. Brněnský dopravní podnik hledá až 60 nových řidičů pro tramvaje, trolejbusy a autobusy. Jiné to není ani v Ostravě.

Kraje situaci se „svými“ dopravci opakovaně tento trend nedostatku řidičů řeší. Koncem minulého roku došlo i k navýšení úhrady za prokazatelné ztráty, ale i dorovnání platového výměru – řidičům se průměrně navyšovala mzda až o 2800 korun měsíčně.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde