Partnerství mezi přepravcem FlixBus a alternativní taxislužbou Uber by mohlo v budoucnu usnadnit cestujícím dopravu ve čtyřech velkých německých městech. Firmy chtějí kombinovat dálkovou a lokální dopravu a zprostředkovat tak spojení „od dveří ke dveřím“. Česká pobočka FlixBusu na dotaz Aktuálně.cz potvrdila, že podobná spolupráce se zvažuje i v Česku, nicméně konkrétní kroky zatím firmy nechystají.
Uber smí v Německu fungovat pouze v několika městech, například v Berlíně, Mnichově, Frankfurtu, či Düsseldorfu a jezdí pro něj pouze profesionální řidiči, tedy ti s taxikářskou licencí. Po těchto městech vzniklo 25 „virtuálních zastávek“ Uberu, které jsou poblíž zastávek autobusů a vlaků FlixBusu, sdělil pro Magzine.cz koordinátor fůze s Uberem Markus Zahlen.
V praxi tak bude možné z jedné aplikace nastavit svou adresu například v Mnichově a cílovou adresu v německém hlavním městě. Řidič Uberu vyzvedne zákazníka doma, dopraví ho na zastávku, kde jen přestoupí na vlak nebo autobus. Ten jej odveze do Berlína. Zde už musí pouze vystoupit na zastávce a přejít do čekajícího Uberu. Jízdenky na autobus bude možné kupovat i v aplikaci Uberu. Systém představili zástupci obou firem na tiskové konferenci v Berlíně.
„Především během nočních hodin, kdy ostatní druhy dopravy nabízí špatná spojení nebo nejsou dostupná, nabízí Uber v Německu alternativní možnost, jak se dostat na zastávku FlixBusu,“ vysvětlila Aktuálně.cz tisková mluvčí české pobočky FlixBusu Martina Čmielová.
Zástupci firmy tvrdí, že společným cílem je, aby se lidé vzdali jízdy ve svých autech. Podobná spolupráce funguje mezi oběma firmami ve Francii od loňského roku.
V Česku takový systém tuzemské zastoupení firmy nevylučuje. „Se společností Uber plánujeme určitě dlouhodobější spolupráci, abychom byli schopni našim zákazníkům v budoucnu nabídnout ještě pohodlnější cestování z jejich domovů až do cílové destinace,“ dodala Čmielová s tím, že v současné době nemá společnost žádné konkrétní plány pro jednotlivé regiony.
V Česku podobnou službu nabízí v některých městech například soukromý železniční dopravce Leo Express. U cestujících z byznys a premium třídy nabízel dopravu z vlakového nádraží domů zdarma, nyní je služba za poplatek. Dopravu původně zprostředkovávali taxíky, nyní jezdí vlastními minibusy.
Napojení taxíků přímo na rezervační systém vlaků nabízí i konkurenční RegioJet. V jednom rezervačním systému si tak klienti mohou jednoduše objednat jízdu vlakem i taxíkem po Praze.