Německý autobusový gigant FlixBus, zařadil hned za Francií, už druhý naprosto bezemisní autobus pro vnitrostátní linku z Frankfurtu přes Heidelberg do cílové stanice Mannheim ZOB. Dopravce je zatím v mateřské zemi jediný, který provozuje naprosto od emisí osvobozená vozidla. Pokud se pilotní projekt osvědčí, hodlá firma zařadit na středně dlouhé trasy další vozidla.
Jak se potvrdilo ve Francii, kde jezdí dvě zcela shodná vozidla na lince mezi Paříží Amiens, dlouhé roky nerealizovaná myšlenka nakonec našla uplatnění, a provoz se zatím vyplácí. Ačkoliv vozidla musí pravidelně do dobíjecích stanic, je otázkou času kdy se podaří získat velkokapacitní baterie, které umožní větší nájezd kilometrů.
FlixBus se inovacím nebrání. Německo je v mnoha ohledech testovacím teritoriem, odkud firma „vyváží“ své inovace do celé Evropy, nově i do USA kde zelené autobusy také jezdí.
Linka z Frankfurtu do Mannheimu, kde nyní jezdí dvě vozidla, ušetří ročně až 82 tun CO2. Denně na trasu vyjíždí dva zpáteční spoje od Frankfurtu, které dopravce náležitě prezentuje i v jízdních řádech pod značkou Flix-E Bus. Podle informací od dopravce, by další „čisté“ autobusy mohla firma nasadit z Drážďan do Berlína, případně z Mnichova do Stuttgartu.
Oba vozy mají k dispozici dvě dobíjecí stanice. Hlavní se nachází v Mannheimu, mobilní dobíjecí stanice pak na letišti ve Frankfurtu. Vozidla se nabíjí průběžně při obratech, hlavní dobíjení pak probíhá v nočních hodinách. Výkon obou stanic je 80kW
„Aby byla vozidla šetrná vůči klimatu, musí být poháněna čistou elektřinou, ale nepotřebujeme pouze změnu technologie, ale také změnu způsobu, jakým lidé vnímají mobilitu.“ (Sönke Tangermann, Flixbus)
„Chceme pomoci formovat budoucnost mobility. I když je nákup e-autobusů v současné době mnohem dražší, jsme přesvědčeni, že to bude z dlouhodobého hlediska výhodná investice pro naši společnost, naše zákazníky a životní prostředí,“ řekl André Schwämmlein, zakladatel a generální ředitel společnosti FlixBus.
„Jako poskytovatel silného hráče ve veřejné dopravě prokazujeme, že se jedná o potenciální zlom v mobilitě.“ „Naším cílem je přesvědčit více lidí, aby se rozhodli pro veřejnou dopravu nebo si vybrali sdílení automobilů či kol. Nestačí jen přejít na automobily s elektrickými motory,“ řekl pro Magzine.cz Sönke Tangermann, člen představenstva Greenpeace Energy. „Aby byla vozidla šetrná vůči klimatu, musí být poháněna čistou elektřinou, ale nepotřebujeme pouze změnu technologie, ale také změnu způsobu, jakým lidé vnímají mobilitu.“