LEVNĚJI NEŽ S ČD | Dopravce RegioJet začal nabízet zvýhodněné ceny jízdenek na poslední večerní spoje z Prahy do Ostravy a opačně. Firma nedávno navýšila kapacitu míst ve vlaku přidáním jednoho až dvou vozů. Tyto večerní spoje nejsou ale mimo exponované dny, což je pátek a neděle, nikterak zaplněné. Firma proto nabízí zvýhodněné nákupy jízdenek za 190 resp. za 142 korun, tedy v případě, pokud si jízdenku zakoupíte sedm dní před plánovanou jízdou.
Radim Jančura je na stížnosti vůči státu již pověstný. Jeho firma podala za poslední tři roky řadu stížností vůči národnímu dopravci České dráhy, dále k Antimonopolnímu úřadu nebo Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Dopravce přinesl na stůl i stížnost k Evropskému dvoru, ten ji ale smetl ze stolu jako neodůvodnitelnou.
Na stole u ÚOHS leží v současné době stížnosti na České dráhy od dopravců RegioJet a Leo Express. Firma Radima Jančury chce od drah za své podnikání na železnici 700 milionů korun, menší Leo Express 300 milionů korun. Oba aktéři trvají stále na jedné věci, České dráhy svojí cenovou politikou na trase z Prahy do Ostravy oba dopravce poškozují.
Byl to právě ale Radim Jančura, který po vstupu na železnici se svými v vlaky v roce 2012 podnákladové ceny jízdenek zavedl. Dopravce se žlutými vlaky navíc nedodává všechny potřebné materiály aby mohl ÚOHS konat, stejné je to i u Leoše Novotného s vlaky Leo Express.
Podnákladové jízdenky RegioJet: 190 a 142 korun
RegioJet v současné době začal nabízet další sérii zvýhodněného jízdného z Prahy do Ostravy. Jedná se tak o pokračování již předchozího kouzlení s cenami jízdenek které RegioJet na této trase za své působení na železnici vykonává. Dopravce se žlutými vlaky tak nabízí s předstihem ceny, které jsou pro samotného dopravce značně nevýhodné. Za cenu 190 korun v jednom směru, mohou cestující tarifní skupiny Standard, cestovat mezi oběma městy levněji než u dopravců Leo Express a České dráhy.
Studenti na toto zvýhodněné jízdné pro oba poslední spoje v obou směrech, mohou s předstihem nákupu sedmi dnů cestovat v jednom směru dokonce za 142 korun.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1910-jancura-navysil-kapacitu-svych-vlaku-a-zacal-nabizet-podnakladove-ceny-jizdenek-na-vecerni-spoje{/qrcodegenerator}
Zvýhodněné ceny jízdenek nejsou pro dopravce vůbec profitem. RegioJet tak opět vytváří ornou půdu, na které pak může zakládat své útoky proti stabilnímu cenovému tarifu, které na trase z Prahy do Ostravy mají České dráhy.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže již opakovaně vyzval dopravce RegioJet, aby k dalšímu případnému řešení s cenovou politikou všech dopravců dodal potřebné podklady. Bez takových dat nemůže úřad vůbec konat. Radim Jančura dlouhodobě státní úřady kritizuje za nečinnost, sám ale nedodržuje zákonem určené úkony z pozice akciové společnosti.
{snippet 101}
- RegioJet nakoupil další ojetiny z Rakouska, chlubí se firma smečí proti národnímu dopravci
- Deutsche Bahn ze spolupráce s firmou RegioJet couvají. Německý dopravce preferuje stále České dráhy
- Dráhy rozdávají vouchery na vlak Pendolino u vlaků konkurence. Radim Jančura to silně kritizuje
- Jančura chce další čísla od drah. Stát řeší, zda na to má právo
- KOMENTÁŘ: Jančura od Českých drah získal to, co sám neposkytuje. Čímž porušuje zákon
- Soud zakázal firmě Leo Express využívat zákaznické produkty Českých drah
- RegioJet versus České dráhy. Soud zamítl stížnost Radima Jančury
{snippet 120}