Investiční skupina PPF Petra Kellnera zaplatila za plzeňskou Škodu Transportation 326 milionů eur, což je při kurzu, který platil v době převzetí firmy na konci dubna 8,3 miliardy korun. Hodnotu akvizice zveřejnila skupina PPF ve výroční zprávě za rok 2017.

Po odečtení 900 milionů korun, kterou PPF na konci loňského roku plzeňské Škodovce půjčila, dostalo devět původních vlastníků Škodovky reálnou kupní cenu 7,4 miliardy korun.

Čínský drak ostrouhal

Původní vlastníci museli podnik před prodejem “vyleštit”. Odpustili mu úvěry a navýšili vlastní kapitál o 4,2 miliardy korun. Bývalí majitelé Škody Transportation, kteří ještě před rokem jednali o prodeji podniku čínskému koncernu CRRC za 30 až 50 miliard korun, tak z prodeje získali o řád nižší částku.

Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a další fyzické osoby ale na investici do Škody Transportation netratili. “V letech 2011 až 2016 si nechali vyplatit na dividendách celkem 19,7 miliardy korun,”. Loni již na výplatu dividend nezbylo, ale členové představenstva a dozorčí rady si rozdělili 111 milionů Kč na odměnách.

Podle dnešních informací serveru HlídacíPes.org obměnila PPF obsazení statutárních orgánů. Jediný, kdo z původních členů zůstal, je jeden z bývalých vlastníků – Michal Korecký, který zasedl v nové dozorčí radě.

Skupina Škoda Transportation za loňský rok vykázala 712 milionů korun čistého zisku, meziročně o 58 procent méně. Tržby se v meziročním srovnání propadly o čtvrtinu na 11,8 miliardy Kč. Seskupení s 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy.

Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod, v Německu Škoda Transportation Deutschland a finský výrobce kolejových vozidel TransTech.

SOUVISLOSTI  Babišovo zlevněné jízdné už vyšlo na tři miliardy. Nejvíce inkasují státem vlastněné České dráhy

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na