Vstup zelených linek FlixBus na vnitrostátní linky přináší první negativní ohlas od konkurence. Radim Jančura začal v některých spřátelených médiích, u kterých jeho dopravní impérium velmi silně inzeruje, napadat právě vznikající konkurenci z Německa. Portál Hospodářské noviny tak uvedl, že Radim Jančura chce všechny své autobusy odeslat do Německa. I když FlixBus rozjel své autobusy na vnitrostátní linky nedávno, tedy 17.srpna, mluvčí firmy Aleš Ondrůj rázem mění rétoriku o vítané konkurenci.
Jančura poznává vlastní medicínu
Autobusová divize RegioJet je pro Radima Jančuru právě klíčová, dokázala dlouhá léta podporovat i jiné produkty skryté pod jednu značku. Po faktickém odstranění konkurence na silnici, vstupoval Jančura na železnici ve velmi dobré kondici, a banky takové bonitní klienty rády podporují. Dnes se ale situace s příchodem silného hráče na tentýž trh značně mění.
Radim Jančura od začátku dodržoval vlastní styl likvidace konkurence, což mj. pocítila nejsilnější Asiana. Asiana provozovala linky z Prahy do Brna a Karlových Varů. Ještě pod značnou Student Agency, začal se tzv. predátorskou cenou jízdenek, tedy za několik korun, jezdit mezi Prahou a Brnem, a stejným stylem o několik let později, zlikvidoval veškerou konkurenci mezi Prahou a Libercem,
Dnes tak RegioJet začíná postupně ochutnávat dříve velmi hodně využívanou medicínu svého šéfa. FlixBus nechce své konkurenty likvidovat, naopak ji vítá, a soutěží s ní. Tento styl je ale pro ostříleného ogara z Brna neakceptovatelný. Před lety vytvořený monopol žlutých linek, nejspíš do několika týdnů velmi prořídne.
Zachrání to Babiš? aneb: hurá na Balkán
Vždyť to byl právě Radim Jančura a jeho Student Agency, když začal se svými autobusy likvidovat konkurenční dopravce, dnes vytvořený vlastní monopol zažívá nečekanou lekci. Mluvčí firmy Aleš Ondrůj vstup zelených linek v červenci ještě vítal, a uvedl, že jeho firma je na příchod silné konkurence připravena: „Stále budeme našim cestujícím nabízet kávu zdarma, tisk, služby stevardů, a palubní portál.“ uvedl před měsícem.
Nicméně cestující už dnes na silná marketingová hesla o kávě a tisku neslyší. Jezdí žlutými linkami už jen z jediného důvodu, prostě nic jiného tím směrem nejede. A proč by také jezdilo, když Jančura všechny vyštval svým stylem podnikání. Příchod firmy FlixBus do České republiky bude pro majitele žlutých autobusů velmi hořký, a můžeme tak jen doufat, že nezačne zneužívat pseudo morální aktivity Rekonstrukce státu, která se za poslední rok ukázala jako nástrojem pro prosazování vlastních zájmů.
Balkánské aktivity ale není možné tak zcela vyloučit. Nadcházející podzimní volby, a téměř stále neotřesitelné prvenství Andreje Babiše ze Slovenska, může Radim Jančura později využít pro potřeby svého podnikání, ostatně, už jednou na audienci u svého „kamaráda“ byl, a to, když potřeboval pomoci v boji proti národnímu dopravci České dráhy.
Brněnské Palermo
Radim Jančura pronáší opět hysterická hesla a glosy, používá cizí slovíčka, a pro několik portálů se vyjadřuje pokaždé jinak. Nervozita je ale na místě. Podle jeho slov, žluté autobusy v Německu uvítají. Pravda je ovšem zcela jiná. Německý monopol zelených linek, je dnes prakticky zcela neotřesitelný, a podnikat v zemi s českými platy není tak zcela jednoduché. Jedná se tedy o další vyhrožování, a laciné blábolení do deníků u kterých RegioJet inzeruje.
Ze Slovenska nás chtějí vyhodit, viz. článek: ANALÝZA: Jančura odmítá opustit prostory na Smíchově, a ze Slovenska ho chtějí vyhodit. Postěžoval si na iDNES.cz čtenářům a FlixBus nás chce vymazat z mapy. Radim Jančura tak okusuje trpkou hořkost své velmi kvalitně vedené medicíny proti svým konkurentům z minulosti, což je zcela v pořádku.
RegioJet musel na příchod konkurence reagovat. Ze všech autobusů postupně vymontuje čtyři sedačky, aby bylo více místa pro sedícího zákazníka. Dopravce také snížil podstatně cenu, která by měla v jeho autobusech udržet skalní cestující, u kterých byl RegioJet jedinou volbou, o ty ale nyní firma přichází. Posilovat bude i bezdrátové připojení k internetu, a další novinky nechtěl majitel firmy blíže specifikovat. Realita je ale taková, že v tomto druhu podnikání už toho moc k vylepšení ani není.
FlixBus provozuje všechny své vnitrostátní linky bez rezervačního systému, tedy přijdete k autobusu, a tedy buď se do něj dostanete nebo nikoliv. I když dopravce zatím vznik rezervačního systému nepotvrdil, může se ale stát, že jej firma v brzké době zavede. A právě rezervační systém zelených linek může být labutí píseň pro podstatnou část autobusového impéria ostříleného ogara z Brna, který mu nakonec zlomí i vaz.