Pozůstatek komunistického rozdělení regionů na kraje, dnes stále přetváří a komplikuje dohody mezi jednotlivých kraji republiky v oblasti dopravy. Řada tratí protíná hned několik krajů najednou. Motoráky, ale i klasické osobní vlaky na hlavních tratích tak končí na hranicích samostatně hospodařících krajů. Tento bolševický přežitek komplikuje život především běžnému občanovi.
INFOGRAFIKA | FIRENET.CZ | KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ
První vlaštovkou ve spolupráci s dopravní obslužnosti, resp. přímé spoje jezdící i za hranice krajů, vznikají mezi regiony Vysočina a Jižní Čechy. Problematické tak doposud jsou jízdy motorových vlaků z Jihlavy přes Horní Cerekev do Slavonic. Slavonická lokálka protíná kraje Vysočina a Jižní Čechy. Představitelé krajů se nově dohodli, že přejezdy vlaků za hranice svých regionů budou bez problémů refinancovat. Lidem se tak zlepší především cestování, a ubere nutnosti v přestupování z vlaků na vlak mezi kraji.
Regionům, ale i dopravcům, v tomto případě Českým drahám komplikuje život především Evropská unie. Národní dopravce získal dotace na nákupy nových motorových vozů Stadler. Ty jezdí ostatně především v regionu Vysočina. Podmínkou takového získání prostředků na nákupy motorových vozů byla podmínka, že dopravce těmito vlaky nebude přejíždět ve větší než nutné míře za hranice kraje Vysočina.
Tyto do jisté míry až hloupé podmínky doznávají dnes již potřebu zdravého selského rozumu. Nová dohoda mezi Vysočinou a Jižními Čechy tak dozná úprav v tomto prosinci, kdy začnou platit nové jízdní řády pro rok 2014.
{snippet 120}