Chyba v aplikaci PID lítačka a jejím e-schopu způsobila, že si cestující v pražské veřejné dopravě koupili duplicitně kupon MHD. Příčinou byla příliš dlouhá odezva aplikace, při které si lidé nevědomky koupili kupon znovu. Problém se objevil v pondělí a v úterý. Nyní systém funguje bez problémů.
Cestující dostanou peníze za duplicitní kupon zpět. ČTK to řekla Eva Wagner, mluvčí městské firmy Operátor ICT (OICT), která má kartu MHD lítačka na starosti. Lidé si mohou kupony koupit kromě u okénka ve vestibulu metra mj. právě v aplikaci PID lítačka.
„V aplikaci PID lítačka a na e-shopu pidlitacka.cz jsme zaevidovali krátkodobý výpadek části služeb spojených zejména s nákupem dlouhodobých kuponů. Z toho důvodu se mohli někteří uživatelé setkat se situací, kdy omylem došlo k zakoupení duplicitních kuponů, uvedla Wagner.
Výpadek již správci systému odstranili a nákup kuponů je v současné době bezproblémový. Situaci OICT spolu s dopravním podnikem řeší. „Uživatelům, kteří kvůli výpadku zakoupili duplicitní kupony, budou tyto kupony postupně stornovány a platby vráceny zpět na platební kartu,“ uvedla mluvčí.
V případě, že mají cestující zájem o co nejrychlejší vyřízení svého požadavku, mohou navštívit Centrální dispečink dopravního podniku v ulici Na Bojišti, kde najdou pomoc u přepážky číslo devět. Zaměstnanec podniku jim duplicitní kupon zneplatní a peníze vrátí v hotovosti.
Cestující v pražské MHD si mohou kupony nahrát na plastové karty lítačka, do mobilních telefonů, v aplikaci PID lítačka, také na platební kartě, In Kartě Českých drah nebo si mohou zakoupit papírový roční kupon. Lítačka začala fungovat v roce 2016, kdy nahradila opencard.