Správa železnic připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyř kilometrů vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. Informovala o tom Správa železnic. Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení.

Rozsáhlá rekonstrukce vinohradských tunelů by měla začít v roce 2022 a trvat zhruba šest let. Součástí bude oprava kolejí i kolejových konstrukcí v tunelech i na přilehlém jižním kolejovém rozvětvení na pražském hlavním nádraží. Kvalitu infrastruktury by měly zajistit betonové pražce, což sníží i náročnost údržby na nejvytíženějším tuzemském osobním nádraží. V rámci stavby se položí 11 kilometrů nových kolejí

Po rekonstrukci se podle správy v tunelech zvýší traťová rychlost a spolehlivost provozu. Vybudování nového zabezpečovacího zařízení pak umožní nasazení systému ERTMS/ETCS.

Součástí stavby bude sanace tunelových trub pro zlepšení jejich odvodnění a zmírnění průsaku vody přes ostění. Stavba by měla zároveň snížit hlučnost a vibrace na trati, mimo jiné použitím antivibračních rohoží.

Dalším připravovaným projektem je stavba bezbariérové lávky pro pěší, která spojí prostor přednádraží s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, situovaným do prostoru stávajícího společného nádraží i nad samotné kolejiště nádraží. Lávka také umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice.

Lávka včetně schodiště do Nádražní ulice bude dlouhá 103 metrů, její maximální šířka bude 33 metrů. Stavba nahradí současnou lávku, proti stávajícímu stavu se posune o 150 metrů jižněji. Její součástí bude propojení na jednotlivá nástupiště pomocí schodišť, eskalátorů a výtahů. Stavba by měla začít v příštím roce a dokončena bude v roce 2025.

Projekt zatím nepočítá s obnovením železniční zastávky, ta se nacházela původně v obloku na výjezdu z jihozápadního tunelu směr Smíchov, tehdy nesla název Praha – Královské Vinohrady. Ačkoliv dlouhodobá koncepce rozvoje městské železnice s touto zastávkou počítá, nebude tomu podle vyjádření Správy železnic, dříve jak po roce 2030.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Soukromníci na domácí železnici touhu po dotacích už netají. Chtějí ale jen lukrativní trasy, o ty okrajové už zájem nemají
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments