JIŽNÍ TRASA | Nejmladší z dopravců v osobní dopravě mezi Prahou a Ostravou stále více uvažuje o početnější zajíždění svých černozlatých vlaků na jih Moravy do Starého Města u Uherského Hradiště. Dopravci se podařilo do přímých vlaků mezi tímto městem a Prahou, přilákat desítky nových cestujících. Nově tak není nutné v cestování mezi oběma městy přestupovat.
„Ačkoliv České dráhy zde přímé vlaky mají, jezdí pouze v ranní špičce do Prahy – večer zpět. Jinak je nutné přestupovat..“
Leo Express provozuje v současné době celkem pět vlakových jednotek mezi Prahou a Ostravou. Od prosince, kdy vešel v platnost nový jízdní řád pro rok 2014, začala firma zajíždět i do Starého Města. Jednotlivé spoje si postupně své cestující nacházejí, i tak ale dopravce velký zájem veřejnosti překvapil.
Dopravce by rád zajíždění se svými vlaky z Prahy do Staré Města chtěl rozšířit. Od nového jízdního řádu vlaky zajíždějí i do Přerova. Leo Express nestaví už ani v Pardubicích. Česko tak je jen jedinou cílovou a výchozí stanicí už jen v Praze. Firma se začala více orientovat na Moravu. V současné době jezdí do Starého Města jeden pár vlaků, kdy ráno odjíždí do Prahy, a večer se opět vrací jeden spoj zpět. Ostatní spoje jezdí i nadále do Ostravy a Karviné.
Cestujících na „jižní trase“ přibývá. Rozšíření spojů znamená i nákup dalších vlaků
Leo Express má v současné době se zajížděním na jih Moravy větší nárůst cestujících, než jaký byl při prvním vyjetí svých vlaků na trase z Prahy do Ostravy. Zájem o černozlaté vlaky je na „jižní trase“ dvojnásobný. Dopravce by rád rozšířil zajíždění do Starého Města o další spoje, nicméně na to nemá potřebné vozidlové kapacity. Tento krok by obnášel i nutný nákup nových vlaků, což je v současné době dle ekonomických výsledků v zisku firmy zatím nevhodné. Vše tak budou nejspíš rozhodovat mimo majitele Leoše Novotného, i další dva akcionáři Leo Expressu.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1879-leo-express-ma-vice-chuti-na-jih-moravy-uvazuje-o-rozsireni-spoju{/qrcodegenerator}
Leo Express, který vstoupil na trh železniční dálkové dopravy v listopadu 2012, přestal od konce loňského roku stavět v zastávkách na území Čech a soustředil se na spojení hlavního města a Moravy. Soukromý dopravce v pololetí loňského roku prodělal 85 milionů korun, což společnost přikládá na vrub obtížnému zahájení provozu. V druhé polovině roku už podle vedení společnosti jezdily černé vlaky s provozním ziskem.
{snippet 100}
- Rok dopravce Leo Express na kolejích. Důvod k oslavám téměř žádný
- Leo Express míří do dalších měst Moravy. Ruší od prosince zastavování v Pardubicích
- Leo Express zavádí bezhotovostní platby PAYU, platby v reálném čase
- Leo Express opustí další klíčový manažer. Jan Paroubek přišel do firmy od RegioJetu
- Do Leo Expressu vstupuje další akcionář Peter Köhler
- Soud zakázal firmě Leo Express využívat zákaznické produkty Českých drah
- Konkurence mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. Do praktik Radima Jančury spadl i dříve neutrální Leo Express
- Leo Express uvádí jména personálu ve vlaku. V Německu se používají smyšlená
- Výhled z kabiny strojvedoucího nabízí Pendolino, nově také Leo Express
{snippet 120}