Na železničním nádraží Praha-Vršovice už jezdí vlaky po celkem šesti kilometrech nových kolejí. Ty by měly umožnit plynulejší průjezd souprav k hlavnímu nádraží. Nyní se otevřelo i zcela nové čtvrté nástupiště. Informovala o tom stavební společnost Swietelsky Rail CZ. Kompletní modernizace nádraží bude hotová v říjnu 2021.

Na nových kolejích se nově jezdí zatím ve zkušebním provozu. „Koleje jsou svařené, tím se zvýší komfort cestujících a sníží celkový hluk z provozu,“ uvedl Róbert Doboš ze Swietelsky Rail CZ. Zároveň je na nich 27 výhybek. Stanice má i nové počítačem řízené zabezpečení, je jednou z velmi frekventovaných v metropoli. Jsou do ní zaústěny směry: Smíchov, Praha hlavní, spojka Krč, spojka ONJ, depo Vršovice, spojka Malešice a trať do Benešova a Českých Budějovic.

Další posun v modernizaci odstartoval 12. prosince, kdy bylo zprovozněno nové čtvrté nástupiště. To je dlouhé 220 metrů, z nichž je 118 metrů zastřešeno. K ostrovnímu nástupišti vede podchod se schodištěm a bezbariérovou rampou. Současně se zprovozněním nástupiště se napojí kolejiště a výhybky v depu kolejových vozidel s krčskou tratí do staničních kolejí.

Po celkovém dokončení modernizace bude na nádraží cestujícím sloužit také podchod, který bude protažen až k Bartoškově ulici. Dosud podchod končil u třetího nástupiště. Novinkou bude také přístup z nástupišť až do přednádražního prostoru k autobusům a tramvajím na Vršovické ulici.

Rekonstrukce vršovické stanice je součástí rozšíření železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi. Její součástí není oprava samotné historické budovy nádraží, která byla obnovena v roce 2008. Práce za 4,4 miliardy korun zahrnují v současné době vedle nádraží ve Vršovicích také stavbu nové stanice Praha-Zahradní město, zastávky Eden a také mostů od ulice Průběžné v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích.

Rozestavěná je také nová napájecí stanice a technologická budova v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Nyní je projekt zhruba za třetinou původního harmonogramu. Téměř sedmikilometrový koridor bude po dokončení první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Na stavbě spolupracují stavební společnosti Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments