Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati mezi Karlštejnem a Berounem, hodnota zakázky je zhruba 1,6 miliardy korun. Stavba má začít příští rok a trvat přibližně tři roky. Součástí prací bude též rekonstrukce stanice Srbsko, úprava skal u obce Tetín a stavba odbočky Lom, zhruba v polovině mezistaničního úseku. Pracovat se bude za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum, uvedl ve čtvrtek mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Modernizace se bude týkat více než sedmi kilometrů trati, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. „Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd,“ popsal Gavenda. Odbočka Lom zajistí větší kapacitu trati a tím i spolehlivost dopravy.
Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na sto kilometrů v hodině, po aktivaci zabezpečovacího systému ETCS pak na 120 kilometrů v hodině. Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit ještě rychleji.
Část nákladů na modernizaci trati by měla pokrýt evropská dotace, část dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.
Zavedení zabezpečovacího systému ETCS bude stát 46 miliard. Poprvé bude nasazen za dva roky