Bratislava – Po krachu v jednáních mezi ČD Cargo a ZSSK Cargo o případné fůzi ve spojení obou společností, projevila enormní zájem o celé Slovenské Cargo PKP Cargo. Jak uvedl dále portál Motejlek.com, podmínkou vstupu PKP Cargo na Slovensko by bylo kompletní oddlužení celého nákladního železničního segmentu a započetí důrazné restrukturalizace slovenského dopravce.

Současné zadlužení slovenského nákladního dopravce přesahuje 600 milionů EUR. Slovenskému Cargu k tomu hrozí ztráta největšího zákazníka oceláren Steel Košice. Tu chce převzít Evraz z Ruska, případně Metinvest z Ukrajiny. Je pak zcela jasné, že nový majitel by veškeré technologické vstupy (materiály) dovážel ze svých domovských zemí levněji. Obě společnosti by v případě možného převzetí, chtějí vysoké pece uzavřít a zaměřit se na válcovou produkci, zejména plech pro automobilový a jiný průmysl.

Zájem polského Carga dává smysl při propojení celého byznysu polského přepravce. Už dnes disponuje licencemi na přepravu v Česku, na Slovensku, v Rakousku a Maďarsku. V případě neúspěchu polského zájmu o slovenské Cargo, když tolik deklarovaný zájem ČD Cargo ztroskotává na katastrofální finanční situaci českého přepravce, zůstávají slovenské vládě již jen Ruské železnice, které ale mají prioritní zájem prodloužit širokorozchodnou kolej z Čopu do Vídně. Polské Cargo by získáním slovenského přepravce mohlo zablokovat ruské snahy a uchovat monopol dceřiné firmy PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, která provozuje širokorozchodnou kolej z východu ke Katovicím. 

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments