V roce 2008 byla otevřena zcela nová zastávka v Brandýse nad Labem, s názvem Zápská – nesoucí i jméno křížem procházející ulici přes přilehlý železniční přejezd. A proč jsem zastávku dokumentoval?
Chci zcela shodnou vybudova pro své kolejiště na samostatném modulu. Hrana nástupiště se skleněným přístřeškem byla vybudována ve stávajícím kolejišti vlečky BSS (strojírny a slévárny), které již ale svůj účel neplní. Vlečka je využívána zcela náhodně, než pravidelně.
Projekt realizace zastávky se vlekl dlouhá léta, počátkem roku 2008 ale nabral jasný směr. Na zlomu jaro/léto téhož roku byl zahájen zkušební provoz s cestujícími. Zastávka je situována do kolejového rozvětvení výše jmenované vlečky strojíren. Vlečka je pojížděna sporadicky, a to vozy kategorie Gags, Gbgkks, případně plošinovými vozy současných provedení. Manipulační vlaky vede vždy „bangle“ řady 742 depa Praha Vršovice, výchozí ze stanice Čelákovice.
Areál, kde je zakončena kolej vlečky, je spíše technologického charakteru, mají zde sídlo různé firmy, jsou zde rozsáhlá skladovací a technologické prostory. Kolej vlečky vycházející z bočního rozvětvení kolejové spojky hlavní tratě, vede souběžně s kolejí na Čelákovice, kde se pozdějí odklání..
Dva pohledy od Čelákovic, a zády k vlečce strojíren. Kolejová spojka přes silniční přejezd. Automatické závory jsou doinstalovány s nově budouvanou zastávkou – dříve pouze signalizační…
Pohled na vstup nástupiště od ulice Zápská, hrana nástupiště je délkou kapacitně pro dva motorové vozy M152/810 resp. 810 + 010 (vlečný vůz). Vlečné vozy se v traťovém úseku Neratovice – Čelákovice již běžně nevyužívají, pouze na objednávku v případě větší frekvence přepravy!
Zastávka je operativné (informačně) dirigována z vedlejší stanice Brandýs nad Labem, je zde tímto stylem provozováno i hlášení příjezdů a odjezdů vlaků.