EMIL ZÁTOPEK V LINCI | Lokomotivy Českých drah řady 380 začnou v den platnosti nového jízdního řádu pro rok 2014 zajíždět nejspíš i do Lince v Rakousku. Dopravce po řadě peripetií obdržel v létě kompletní certifikáty a povolení pro provoz těchto moderních lokomotiv jak v Německu a v Maďarsku, tak i v pro dopravce klíčovém Rakousku. Třistaosmdesátka začne tak plnit svůj účel na mezinárodních vlacích pro které byla určena.

FOTOGRAFIE | “EMIL ZÁTOPEK” TAK BYLA LOKOMOTIVA POJMENOVÁNA DÍKY SVÉ RYCHLOSTI

Lokomotiva z Plzně, typové řady 109E začíná nově zajíždět i hlouběji do Slovenska. V plánu je i nasazení těchto strojů na přepřahy v Drážďanech u vlaků mířících do Berlína a Hamburku. Zatím zde stále vykonávají službu méně spolehlivé stroje řady 372 a 371 ČD a ČD Cargo. České dráhy ale od počátku preferují primární nasazení těchto lokomotiv na mezinárodní vozbu osobních vlaků. Ovšem ani v příštím roce ke změně trakční řady nedojde. Dopravce bude tyto změny lokomotivních řad na vlacích do Německa řešit až po úspěšném startu jednotek Railjet.

380 směr Linec v Rakousku

Na jih od Prahy čeká nově modernizovaný koridor řada úprav v nasazení doposud zde nepřítomných vozidel nových řad. Osobní vlaky z Českých Budějovic do Tábora, resp. z Tábora do Benešova, nahradí národní dopravce v celém vozebním rameni motorovými vozy Regionova. Kritika tzv. “ježdění s naftou pod dráty” tak je opět na místě. Kritizována za to je např. i Arriva s motorovým vozem jezdícím pod dráty z Kralup nad Vltavou do Prahy.

České dráhy v současné době nemají vhodná vozidla pro zmíněnou trať, proto nasazení motorových vozů Regionova je spíše přechodného rázu. Na jihu regionu kolem Českých Budějovic jezdí i nové jednotky RegioPanter. Ten začne nově jezdit do do Počátek-Žirovnice a Jindřichova Hradce. Po lokomotivě řady 380 je to druhé vozidlo, které zavítá dále, než jsou České Velenice, Protivín a Strakonice.

Třistaosmdesátka začne jezdit na pravidelném obratu rychlíků 1541/1540 z Prahy do Lince bez nutnosti přepřahat lokomotivu za stroj ÖBB nebo v Rakousku schválené České lokomotivy. Na řadě vlaků ale zůstane i působnost pro lokomotivy Taurus 1116 a ČD 362 depa Plzeň. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1805-od-prosince-zacnou-vlajkove-lokomotivy-ceskych-drah-zajizdet-do-lince-v-rakousku{/qrcodegenerator}

Na rychlík 1541/1540 budou nově nasazovány i modernizované vozy Bee240 včetně vozů služebních. Ruší se také původně plánovaný přechod osobních vozů vyšší kategorie z mezistátních na vnitrostátní spoje. Díky zaříznutému nákupu dalších devíti souprav Viaggio Comfort Railjet, mohou dráhy počítat jen s minimálním počtem “předisponovaných” vozů na jiná vozební ramena.

Řada 380 zůstane i v minimální působnosti na vozbě vlaků z Prahy do Děčína. Ačkoliv ji odtud vytlačují stroje řady 150/151 které zase dopravce stahuje z výkonů na Moravu a Slovensko, kam zase míří modrá vlajková řada 380. Jednosměrná řada 150 a 151 bude ale i nadále vykonávat službu na východním rameni, ale i na severní trati ze Žiliny do Košic.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments