Parková dráha Olympia v Brně, je postupně dokončována a již v provozu. Předpoklad návštěvnosti se ale v mnohém dosti rozchází s tím, kolik se původně s ohledem na odhad počítalo. Zájemci o parkovou dráhu mají zájem o svezení, ale často jen díky svým dětem. Dráha je v provozu jen v letní sezóně, a to o víkendech a státních svátcích.

S velkým poklesem návštěvnosti se k tomu potýkají i velká nákupní centra. To v Brně, je na jihu Moravy jedno z největších. Ačkoliv blízké Brno skýtá velký potenciál v kupní síle obyvatel, poloha kde byla nakonec dráha vybudována, je do značné míry vykoupeno především zájmem o rodinné nákupy a zábavu uvnitř těchto center. A právě nákup v OC, je spojen i s návštěvou parkové dráhy. Ta je ovšem ve velké míře se svojí návštěvností ovlivněna především ve vlídném počasí.

V provozu je od května do října, a to od 10:00 do 18:00 hod. Malodrážka dosahuje celkové délky přes 1600 metrů, a jedna jízda vyjde časově na 15 minut. I přes velké lákadlo v železniční kolejová vozidla, nebo také masivní PR informace o zprovoznění parkové dráhy – nepřineslo pro její provozovatele takové výsledky v návštěvnosti, s jakými bylo původně počítáno.

Nejdříve v některých internetových diskuzích byl důvod určen ve vysoké ceně jednoho lístku za svezení. Cena za jednu jízdu je ale v tomto případě 50,- korun, což není částka vůbec vysoká. První parková dráha v Česku, se proto nejspíše bude potýkat s finančními problémy. Ve velké míře budou provozní náklady dorovnávat sponzoři. Ale v případě nízké návštěvnosti, může hrozit velké omezení provozu této unikátní železniční malodrážky u nás. To je ovšem cesta špatným směrem, neboť řada Evropských modelových malodrážek se těší velké příznivosti a zájmu. V sousedním Rakousku jsou tyto parkové malodrážky udržovány v naprosté většině s masivním zájmem o železnici jako takovou, ale i tu modelovou, do které právě tyto parkové železnice bez rozdílu patří.

{snippet 120}

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na