Moderní jednotky řady 680 Českých drah, které cestující dobře znají pod označením Pendolino, dostanou moderní evropský vlakový zabezpečovač ETCS (European Train Control System). ČD – Telematika ve spolupráci se společností Alstom vybaví všech sedm vozidel řady 680 mobilní částí této špičkové technologie. Stane se tak na základě výsledku výběrového řízení vypsaného dopravcem.

„Instalace ETCS do elektrických lokomotiv a jednotek je naším největším přínosem pro zvyšování bezpečnosti osobních vlaků na českých i zahraničních tratích,“ zdůraznil člen představenstva a ředitel úseku Infrastruktura ČD – Telematiky Tomáš Businský. „Jednotky řady 680 Pendolino jsou vlajkovou lodí Českých drah a projekt jejich dovybavení evropským zabezpečovačem bude jistě velmi sledovaný. V oblasti zpětného vybavování vozidel systémem ETCS jsme významným partnerem ČD a vítězství v tomto výběrovém řízení jen potvrzuje naše postavení na samé špičce segmentu, takzvaném retrofitu,“ doplnil Businský.

Podle člena představenstva ČD a náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu Jiřího Ješety Pendolina neztrácí nic na své popularitě. „Také proto plánujeme jejich provoz i po 1. lednu 2025, kdy začne výhradní provoz pod dohledem ETCS na vybraných tratích. Ty zahrnují prakticky celou trasu mezi Prahou a Ostravou. Díky ETCS budou moci jezdit na vhodných úsecích rychlostí až 200 km/h a přispějí k dalšímu zkracování cestovních časů. Po dokončení modernizace vybraných úseků na 1. a 2. koridoru se vrátí k cestovním časům mezi Prahou a Ostravou pod tři hodiny a znovu nabídnou nejrychlejší spojení obou aglomerací,“ řekl Ješeta.

Náročný projekt

Veřejnost zná Pendolina Českých drah především z dálkové osobní dopravy včetně spojení se Slovenskem. Elektrické jednotky řady 680 jsou plně klimatizované a v provozu mohou dosahovat rychlosti až 200 km/h. Vozy jsou vybavené technologií, která při průjezdu oblouky vysokou rychlostí zajišťuje automatické naklápění soupravy, což přispívá k vyššímu pohodlí cestujících. I tato funkce spolu s dalšími jedinečnými vlastnostmi musí být při instalaci ETCS zachována, a proto bude vybavení Pendolin mobilní částí systému jedním z dosud nejnáročnějších projektů společnosti ČD – Telematika.

„Vybavení Pendolin logicky, technicky i časově navazuje na aktuálně realizované projekty instalace mobilních částí technologie ETCS do lokomotiv řady 362, 362 WTB, 162 WTB a řídicích vozů 961 Českých drah, na kterých úspěšně pracujeme od roku 2019,“ připomněl ředitel programu ETCS ve společnosti ČD – Telematika Josef Mrázek.

ČD – Telematika je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikace a dodavatelem velkoobchodních telekomunikačních služeb a služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Provozuje vlastní optickou síť v ČR, která je součástí klíčové infrastruktury státu. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou v oblastech, jako je silniční telematika.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments