Ačkoliv stav hladiny řeky protékající městem, neměl do vyplavení stanic z let 2002 daleko, Dopravnímu podniku se podažilo všechny stanice od totálního zaplavení vodou zcela uchránit. V roce 2002 tehdy rozvodněná Vltava zaplavila 18 stanic na všech trasách pražské podzemní dráhy. Metro se z povodňového roku 2002 vzpamatovávalo další 4 roky. Povodňový účet byl tehdy vystaven na 7,9 miliardy korun do obnovy 20 kilometrů kolejí, včetně techniky.
FOTOGRAFIE | NEZVYKLE UZAVŘENÁ STANICE FLORENC-C
Stejně jako tehdy, i v povodních letošního roku bylo nejvíce ohrožených stanic na trasách A a B. Totální devastaci postihlo na trase A stanice Staroměstská a Malostranská. Obě tyto stanic bylo možné před 11 lety vidět zatopené až k samotnému povchrovému vestibulu. Na trase B jsou ohroženy všechny stanice od Florence dále: Křížíkova, Invalidovna, Palmovka – tato stanice byla v roce 2002 zaplavena až k poslenímu schodu v jednotlivých výstupech do oblastí Palmovky a Balabenky.
Na trase C byla nejvíce postižena pouze stanice Vltavská a Nádraží Holešovice. Vestibul metra C na Florenci, který je položen výše k povrchu, protékala tehdy voda do útrob metra B Florenc.
Dopravce se od minulého zaplavení metra značně poučil a nenechal rozhodně nic náhodě. Na nohou bylo od soboty 1.června kolem 350 techniků a dalších zaměstnanců firmy. Jednoznačně bylo nutné ochránit výše jmenované stanice od devastujícího zapalvení – což se nakonec i zdařilo.
OFICIÁLNÍ STAV DOPRAVY OD PÁTKU 7.ČERVNA 2013
Dopravní podnik úspěšně vyřešil průsak vody ve stanici metra Nádraží Holešovice, kterým se zabýval posledních 48 hodin. Díky tomu se zítra linka metra C rozjede po celé své trase. Pražské metro se tak od zítřka dostává takřka do plného provozu. Vlaky budou vozit cestující s omezením v 8 stanicích, kterými budou soupravy metra bez zastavení projíždět.
Stanice, kterými budou vlaky pouze projíždět:
Linka A: Malostranská, Staroměstská
Linka B: Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka
Linka C: Florenc, Vltavská, Nádraží Holešovice
Zmíněné projíždění vlakových souprav je z důvodu čistě technického. Ve stanicích jsou nainstalována kapacitní čerpadla v případě zaplavení podzemních prostor pro cestující a technická zázemí včetně tunelů. Veškerá technika bude v několika příštích dnech odklizena a všechny trasy metra se postupně začnou vracet do svého původního stavu. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/mestska-doprava/1587-prazske-metro-se-v-patek-vraci-do-normalu-nektere-stanice-se-budou-i-nadale-projizdet{/qrcodegenerator}
Náhradní autobusová doprava XC jezdí v současné době v úseku Muzeum – Kobylisy, došlo ale i k prodloužení intervalů této náhradní dopravy. Za uzavřené stanice metra jezdí pro velký zájem i nově zavedená tramvajová linka X36 v úseku Palmovka do obratiště Florenc. Současné linky XA a XB byly zrušeny.
{snippet 120}