KLÍČOVÉ ZMĚNY | Od prosince začnou platit u Českých drah nové jízdní řády. Dopravce připravuje řadu novinek především u dálkové vnitrostátní i mezinárodní dopravy. Preference dopravce zaměřená na postupnou modernizaci vozidlového parku bude zřejmá již v průběhu příštího roku. České dráhy i nadále budou kooperovat v nočních spojích na východ i na západ, především pak s vlaky kategorie EuroNight.

Spojení Praha – Moskva

České dráhy a Ruské železnice připravují razantní zrychlení vlaků z Prahy do Moskvy, které je v posledních letech velmi vyhledávanou cestovní variantou pro cestovatele, kteří dále pokračují vlaky po Transsibiřské magistrále. Všechny vlaky mezi Prahou a Moskvou začnou jezdit již mimo Varšavu, čímž dojde ke zrychlení těchto spojů do Moskvy o 9 hodin, zpět pak o 12 hodin. Pro České dráhy tak končí po mnoho desítek let nucené zajíždění svých vlaků právě do hlavního města v Polsku. Spojení s Moskvou se tak citelně zkrátí na 25 hodin.

Ruské železnice provozují přímé spojení Moskvy s Prahou v komerčních charakteru. České dráhy se na sestavě vlaku podílejí převážně v letní a zimní sezoně. I nadále tak budou Prahu s Moskvou spojovat přímé vozy národního dopravce. Cestující tak bude mít stále možnost ve výběru lůžkových a lehátkových vozů obou dopravců v jednom vlaku. Ruské železnice začnou na všechny své spoje jezdící do Prahy, nasazovat moderní a zcela nové lehátkové a lůžkové vozy od firmy Siemens a Bombardier zakoupené v letech 2011 až 2013.

Spojení Praha – Linec

České dráhy začnou své vlaky zrychlovat i na jižním spojení z Prahy přes České Budějovice do Lince v Rakousku. Díky výstavbě a postupnému zprovoznění jednotlivých úseků “jižního koridoru” dojde i dalšímu zkracování jízdní doby. Dopravce na všechny spoje mířící na jih do Lince, začne nasazovat moderní vozy známé z vlaků InterCity a EuroCity. Jízdní doba se zkrátí o 15 minut. V následujících letech dojde k dalšímu zkracování jízdní doby o dalších 12 až 17 minut. Vlaky tak po otevření kompletně modernizovaných a nových úseků “jižního koridoru” zkrátí časově dojezd do Lince o 32 minut.

Spojení Praha – Olomouc – Vsetín – Žilina

Dálková doprava do Žiliny začne jezdit s platností nového jízdního řádu pro rok 2014 ve dvouhodinovém taktu. Vlaky v tomto směru budou i nadále prokládány hodinovým taktem z Prahy přes Ostravu do Žiliny a dále na východ Slovenska. Národní dopravce tak zůstává i nadále ve spojení Olomouce a Ostravy dominantní. Z Prahy tak bude možné každou hodinu cestovat do dvou klíčových směrů, díky taktové dopravě dochází k podstatnému navýšení kapacity nových vlaků pro cestující.

Holandsko a Polsko

Zrychlení spojení mezi oběma městy nově zrychlí. Skončí logistické přeřazování soupravy v Berlíně. I nadále budou toto noční spojení do Holandska kooperovat České dráhy a Deutsche Bahn se svými vozy. Spojení Prahy s Varšavou vlakem EuroCity, začne nově jezdit třikrát denně s návazností na vlaky SuperCity Pendolino v Ostravě. Všechny přestupy budou v Ostravě tzv. garantované – čímž nebude hrozit ujetí navazujícího spoje z Ostravy do Prahy. Tato varianta může být z ekonomického hlediska pro dopravce značně klíčová. Na vlak Praha z Ostravy do Varšavy, začne navazovat i přímé spojení Ostravy z Bratislavy a Vídně s kategorií vlaků EuroCity.

Noční spojení Prahy a Varšavy zůstane i pro rok 2014 zachováno. Dopravce naopak rozšíří spojení Prahy a Krakova, kde dojde k nasazování nových a modernizovaných vozů pro kategorii mezinárodních a dálkových vozů. I tyto spoje budou pouze, nebo částečně, v režii Českých drah.

Vnitrostátní dálková doprava

I nadále také zůstávají vlajkové vlaky Českých drah SC Pendolino na rameni z Prahy do Ostravy nejrychlejší. Cestu mezi oběma městy tak urazí za 179 minut. České dráhy také zavádějí přímá spojení Ostravy a Františkových Lázní pravidelně dvakrát denně. Spojení na západ země se národnímu dopravci v minulosti již osvědčilo, s příchodem nových jednotek Viaggio Comfort se tak může v budoucnu zajíždění SuperCity Pendolino na západ podstatně rozšířit. Modernizované a nové vozy zamíří i na rychlíky z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Dráhy zde začnou nasazovat vozy první i druhé třídy.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1824-zmeny-u-vnitrostatni-i-mezinarodni-dopravy-ceskych-drah-pendolinem-na-zapad-dvakrat-denne{/qrcodegenerator}

Servis v dálkové dopravě

Dráhy také rozšiřují nabídku servisu pro cestujícího pro první vozovou třídu ze současných 22 vlaků na všech 80. To zahrnuje donášku pití a denního tisku, běžné bude i připojení na internet které mají České dráhy ze všech soukromých dopravců na dálkových spojích v bezproblémové konektivitě.

Palubní portál SC Pendolino

Dopravce rozšíří i velice oblíbený palubní portál vlaků Pendolino. Po objednávání jídel přes tento palubní portál, bude nově možné objednávat “rezervovat” pokrmy i v předstihu běžně na internetu několik hodin nebo dní před vyjetím zvoleného spoje. České dráhy tak předbíhají RegioJet Radima Jančury, který tuto službu svým zákazníkům prezentuje již více jak dva roky ale stále nezvolil použitelnou variantu pro praktické použití.

Lůžkové a lehátkové vozy v roce 2014

Mimo zmíněného rozšíření do Krakova, České dráhy budou tradičně nasazovat sezonní spoje do Varny a Splitu. Na tato spojení bude národní dopravce řadit lůžkové i lehátkové vozy zakoupené od ÖBB z Rakouska. Dopravce na dálkových spojích mířících mimo Českou republiku, podstatně rozšíří také stravovací služby pro cestující. Ze současných 65 spojů, začne nově platit kompletní gastronomický servis na všech 105 dálkových zahraničních vlacích. Kde dopravce nebude do vlaku zařazovat klasické jídelní vozy, začnou se objevovat na dálkových spojích i běžné bistro vozy které dopravce před třemi lety pořídil hlavně pro vlaky do Rakouska a na Slovensko.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments