Pražský dopravní podnik (DPP) v loňském roce dosáhl celkového obratu zhruba 20 miliard korun, což je o 52 milionů meziročně více. Hospodářský výsledek DPP za loňský rok činí po zdanění 869,15 milionu korun.
Na prodeji jízdného utržil podnik 4,46 miliardy a svezl 1,17 miliardy cestujících. Vzrostl počet kilometrů, které vozy DPP najezdily, a to na 182 milionu. Informaci dnes potvrdil dopravce v tiskové zprávě. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává necelých 11.000 lidí.
„Rekordní čísla v tržbách a dopravních výkonech, mírný nárůst počtu přepravených cestujících v loňském roce mě nesmírně těší. Jsou odrazem fungující ekonomiky, rostoucí obliby Prahy jako turistické destinace, růstu poptávky po přepravě v MHD a dalších faktorů,“ uvedl generální ředitel Petr Witowski.
Celková suma, kterou získal podnik na jízdném, nezahrnuje pokuty za jízdy načerno. Revizoři loni zkontrolovali 6,8 milionu cestujících a uložili téměř čtvrt milionu pokut. Příjem z pokut činil téměř 172 milionů korun, což je meziročně o 20 procent více. Zlepšení podle DPP nastalo kvůli možnosti zaplatit pokutu na místě kartou.
Přestože částka vybraná za jízdné se v posledních letech zvyšuje, tržby z prodejů časových jízdenek loni meziročně mírně poklesly o 49 milionů korun, což představuje úbytek 1,91 procenta. Tržby z jízdného pokryjí asi pětinu provozních nákladů DPP.
Loni využilo metro 440,5 milionů cestujících, o téměř 10 milionů více než předloni. Tramvajemi a lanovkou na Petřín cestovalo 371,1 milionů lidí a autobusové linky DPP využilo 354,3 milionů cestujících. Dalších 6,5 milionů cestujících využilo příměstské linky. Trolejbusem loni cestovalo 115.000 cestujících.
DPP loni navýšil tvorbu účetních rezerv a k 31. prosinci 2019 o více než 529 milionů posílil vlastní kapitál společnosti, který tak činí 68,27 miliardy. Takzvaný přiměřený zisk, tedy peníze, které město DPP nechává na investice, dosáhl 1,22 miliardy.
V letošním oce se podle Witowského podobné výsledky kvůli pandemii koronaviru čekat nedají. „Návrat do stavu, na který jsme byli zvyklí, bude mnohem složitější a delší. Je před námi období, ve kterém budeme muset hledat úspory v provozu a prioritizovat investice. Na druhou stranu krizi lze vnímat i jako příležitost, v tomto případě zoptimalizovat MHD v Praze. Bylo by škoda ji nevyužít,“ dodal Witowski.