Přestup z červených do černých čísel, ohlásil tento týden majitel autobusů a vlaků RegioJet Radim Jančura. Ačkoliv je autobusová divize této firmy stále v černých číslech, doplácela několik let na svojí železniční sestru RegioJet. Jančura obě firmy začlenil pod jednu značku nedávno. Vzestup tržeb až o 22 procent na 2,7 miliardy korun, je především u autobusů na vnitrostátních i mezinárodních linkách. Dopravce výsledky z Česka a Slovenska prezentuje jako celek, tedy finanční výsledek celé skupiny.

Naproti tomu vlaky RegioJet, do kterých Radim Jančura za posledních několik let nasypal desítky milionů korun, hospodaří s výsledkem 716 milionů. Dopravce uvádí nárůst cestujících až od 35 procent, kdy se obsazenost jeho spojů zvedla na 80 procent. I nadále firma čelí velmi tvrdému konkurenčnímu tlaku ze strany Českých drah a Leo Expressu. Špatnou pověst tak firmě kazí každoroční problémy s klimatizacemi v osobních vozech, případně špatnou hygienou a personálie. Žluté vlaky tak jsou poprvé od roku 2011 (rok prvního vyjetí do provozu) samostatně v zisku.

RegioJet tak po poměrně dlouhé přestávce začal vystavovat hospodářské výsledky ve Sbírce listin, což je povinnost každé akciové společnosti. I nadále pro firmu zůstává primárně její autobusová divize, která se podílí na více jak 72 procentech všech zisků, do které patří i prodeje zájezdů, pojištění a dalších participujících služeb. Společně tak vlaky i autobusy za poslední rok přepravily téměř 14 milionů cestujících.

Negativně se na hospodářském výsledku může v dohlednu promítnout i právě běžící, případně k soudu připravované kauzy ve kterých Radim Jančura záměrně likvidoval své konkurenty. Nedávno soudem stanovená pokuta 5 milionů korun kterou dopravce musí zaplatit, bude následovat i soudní tahanice o odškodnění dopravce Asiana majitele Alexehe Litvina, kterého naopak Jančura z linek z Prahy do Brna a Karlových Varů odstranil svým systémem podnákladových cen jízdenek a mediálních smyšlených kauz. Asiana chce za linku do Brna 21 milionů, za odchod z linky do Varů pak 20 milionů.

Dopravce se v roce 2015 také zadlužil u Ruské banky Sberbank, která financovala kompletní nákup ojetých vozů od ÖBB.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments