Doba firemních brožur plné úsměvů nejspíš končí. Zaměstnanecká politika firmy jede stále ve stejných kolejích...

Zaměstnanecká politika soukromého dopravce RegioJet naráží pomalu na svůj strop. Firma i nadále neumí své stevardy adekvátně ohodnotit, a vinu svaluje vývojem na pracovním trhu za poslední rok, což je reálie pouze částečná.

Realita je ale taková že na pozici stevard, si zaměstnanec může vydělat až 28 tisíc korun hrubého, což představuje bez započítání odměn 21,5 tisíce čistého. Za takové peníze ale už řada lidí odmítá přebírat i stále se zvyšující odpovědnost, ta v případě stevardů na palubách vlaků není právě malá, spíše naopak.

Nesmysl v podobě čtveřice vozových tříd

K tomu je nutné připočítat stále přítomné tajné „agenty“, tedy neustálé kontrolory kvality ze strany cestujícího. Ty firma nasazuje na své zaměstnance prakticky neustále. Prohřešky, jako rozvázaná tkanička u boty, připadně neupraveným límečkem u košile, řeší srážkou ze mzdy, nebo z pohyblivé složky platu.

o třídu lepší vlaky – s takovým heslem vstupoval jančura na koleje v česku

Chybějící servis na palubách vlaků tak firma řeší již zmíněnými komplenzacemi. Čtveřice tříd, která začíná na „chudší“ kategorii Low cost, je konkrétně tato nejlevnější bez jakéhokoliv servisu. Následují třídy Standard, Relax a Byznys. A právě třída Standard je postihnuta nedostatkem personálu nejvíce, ačkoliv více bonitní zákazníky v třídách Relax a Byznys firma obsluhuje na prvním místě, o ty další osekává o personál.

Za 28 tisíc hrubého a tolik odpovědnosti, děkuji nechci

Spojením třídy Low cost a Standard – tedy Low cost bezobslužné, by firma vyřešila podstatnou část personálního nedostatku, píše na firemní stránce Facebooku cestující Roman. Stevardi podle směrnic firmy, musí obsloužit nejdříve cestující z vozů Relax a Byznys, až potom přicházejí na řadu cestující z nižších tříd.

Jančury touha po odlišení se od státem vlastněných drah, spatřila světlo světa právě rozmanitost v několika třídách vlaku, kde by postačoval zaběhnutý systém. Systém postavený na různorodém uspořádání tříd jednoho vlaku, je pro cestujícího jedinou výhodou – cena, pro personál – zmatečná a zcela nadbytečná práce. I proto se na tyto pozice nové zaměstnance nedaří firmě sehnat.

Smějící se zaměstnanci z firemních brožur pak dokreslují už pouze tristní stav, kdy jeden stevard má na starost cestující z dvou až třech vozů. Podle některých reakcí na sociálních sítích od cestujícíh, kteří dlouhodobě tento problém sledují, nemůže jeden člověk tolik lidí ze třech vozů stihnout obsloužit.

Den s RegioJetem, který bude 18.května v Ostravě, chce firma využít k náboru nových stevardů a stevardek. Nedostatek personálu je i na pozici team leader, tedy tzv. vedoucí celé posádky vlaku. V připadě druhé profese, nabízí firma daleko větší ohodnocení, 40 tisíc hrubého.

I proto Radim Jančura sází na brigádníky a lidi ze škol na letních prázdninách. Nebylo tomu jinak ani v předchozích letech. Redakce MAGZINE.cz oslovila ohledně personálu ve vlacích i České dráhy. Podle mluvčího drah jsou všechny potřebné pozice pravidelně obsazovány, a zaměstnanci mohou pravidelně čerpat i dovolené. Dráhy každoročně platy průvodčích a celkově vlakového personálu, opakovaně navyšují.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments