BRNO / OLOMOUC

Na dalších deset let získávají České dráhy kompletní zajištění provozu rychlíků linky R13 v trati Brno – Břeclav – Olomouc. Pro dráhy se přitom jedná o klíčové rozhodnutí, protože na zmíněné trati mají brzy vyjet zcela nové rychlíkové jednotky Inter Panter, které vyrobila Škoda Transportation.

Kontrakt mají dráhy přímo bez výběrového řízení od Ministerstva dopravy. Ministerstvo už má k dispozici informace ohledně nasazení nových jednotek, které budou mimo této linky, operovat i na dálkové lince z Prahy do Brna a Břeclavi, konkrétně v časovém prokladu s mezinárodními spoji railjet.

Původně dopravce požadoval kontrakt na 15 let, ministerstvo ale akceptovalo pouze kratší dobu kontraktu s tím, že dráhy mohou za deset let požádat o prodloužení. Ministerstvo dopravy se rozhodlo kontrakt přidělit bez soutěže právě díky tomu, že dráhy postupně přebírají zmíněné dálkové jednotky Inter Panter, které budou na této trase nasazeny do provozu. Roční proběh vozidel bude přitom 1,25 milionů kilometrů.

Nákupy nových vlaků Českým drahám přihrávají snadněji kontrakty s kraji i Ministerstvem dopravy. V budoucnu by se objem nabízených tratí měl rozšířit i o tratě z Plzně do Mostu, kde MD vybralo provozovatele GW Train Regio ze skupiny ČSAD Jihotrans, dráhy ale podaly stížnost k ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže) s tím, že dopravce GWTR nabídl cenu která jde značně pod náklady, které firma nedokáže ani obhájit proč nabídla tak nízkou cenu.

{snippet 101}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments