PRAHA – Klíčový manažerský post šéfa Českých drah obhájil na dalších pět let Petr Žaluda (46). Vstupuje tak do svého druhého funkčního období kdy chce pokračovat v započaté restrukturalizaci a obnově vozidel osobní dopravy. Na stůl se tak staronovému šéfovi národního dopravce dostane i záležitost s financováním a samotnou existencí dceřiné společnosti ČD Cargo.

Petr Žaluda zažil ve své funkci celkem 7 ministrů dopravy, pokud by dle vyjádření dopravních odborníků byl zvolen člověk, který se v dané problematice stěží může orientovat, restrukturalizace celého železničního segmentu Českých drah by mohla být rázem ohrožena.

Ohledně opětovného zvolení se už v minulosti vyjadřoval i šéf holdingu Student Agency Radim Jančura. Ten mj. také uvedl, že snahou Petra Žaludy je prodej pozemků pod kolejemi zpět státu, ten je na dráhy bezúplatně převedl před několika lety. Radim Jančura ovšem zapomíná na mnohé fakta a reálie, ze kterých značně vybočují jeho názory, podotkl dále Jaroslav Pejša jako člen Dozorčí rady Českých drah.

Jaroslav Pejša dále uvedl, že České dráhy mají v současné době status akciové společnosti, a ta ze své podstaty nemůže ve svém účetnictví zohlednit případný prodej pozemků sama sobě, tedy státu jako jedinému akcionáři národního dopravce.

Šéf drah navíc neměl žádného protikandidáta. Dozorčí rada tedy Petra Žaludu pověřila vedením firmy. Rada také pozitivně kvitovala současný vývoj a směr, jakým se České dráhy dávají na cestu modernizace vozového parku, obnovy a nákupy dalších vozidel. K tomu všemu bude muset řešit i problematické ČD Cargo, která jako jediná ze všech dceřiných firem začíná mít existenční problémy. Ostatní dceřiné obory jako Telematika, Railreklam, Výzkumný ústav železniční Velim – jsou dle šéfa drah samostatně fungujícími segmenty bez nutnosti dotace. V současné době firma Railreklam je nabízena k prodeji, vážným a fakticky jediným zájemcem je firma J&T.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments