České dráhy se v poslední době snaží modernizovat své služby, čehož jsme si mohli všimnout u elektronických jízdenek. Již nějakou dobu si nemusíte nechávat vytisknout kus papírku, abyste mohli cestovat. Jízdenky jsou dnes v podobě SMS zprávy, QR kódu nebo je můžete mít v rámci své In Karty.

Právě dnes se společnost posouvá dále a představuje aplikaci „Můj vlak”. Novinka je dostupná pro Android a iOS. Během příštího roku budou k dispozici i verze pro Windows Phone a BlackBerry.

Měl jsem možnost otestovat aplikaci pro Android a mohu říci, že se jedná o povedenou aplikaci. Nečekejte omalovánky, netradiční design nebo omezené možnosti. Ačkoliv se jedná o verzi 1.0, nabízí vše, co by zákazník potřeboval.

Aplikace využívá základních designových prvků a drží se zásad Googlu, nebo aspoň ve větší míře. Nečekejte ale Material Design, na ten je ještě čas a možná se ho dočkáme někdy v budoucnu. Co zde ale najdete, je levé menu, kde se nachází základní nabídka.

Na základní kartě se nachází vyhledávač spojení, kde si můžete naplánovat svou cestu. Rozšířené možnosti nabízí i volbu stanic, přes které chcete cestovat. Pokud se ale do aplikace přihlásíte se svým účtem u ČD, zobrazí se vám po synchronizaci nakoupené jízdenky, dokonce můžete procházet i historii nákupů.

Nechybí ani informace o stanicích, odkud se dozvíte, jaké služby jsou v daném místě poskytovány. K dispozici jsou i informace o odjezdech nebo příjezde. Stanici si můžete uložit do oblíbených, pro rychlejší pozdější výběr. Kromě těchto základních možností zde najdete i další podrobnosti, jako například otevírací doba, poloha, atd.

Informacemi o stanicích nekončí možnosti aplikace Můj vlak. Můžete se podívat i na samotné vlaky, kde máte jízdní řád, aktuální polohu vlaku, služby ve vlaku a tak podobně. Pokud chcete být pravidelně informování, můžete si nechat posílat notifikace o daném spojení – skrze první ikonu v horní části aplikace.

Pokud chcete mít po ruce jízdní řády i bez připojení k internetu, můžete si je stáhnout do smartphonu. Aplikace nabízí nejen ty české, ale i zahraniční. Můj vlak nenabízí rozsáhlé možnosti nastavování. Najdete zde jen ale jen to nejnutnější.

RESUMÉ:

Celkově z obslužného hlediska je tato aplikace skutečně špičkou zdařilého vývoje tohoto oboru prodeje a zákaznického servisu. Zákaznické směrování Českých drah je proto více než zřejmé. Dráhy začínají konečně prosazovat kultivovanou metodu prodeje a přístupu ke svým klientům, kdy díky nově spuštěné aplikaci “Můj vlak” mohou do svých vlaků přilákat i doposud váhavé cestující.

Z pohledu konkurence, která takto specifickou aplikaci neprovozuje, jdou plusy jednoznačně za národním dopravcem. Firma RegioJet má v provozu pouze prodejní portál s jednoduchou aplikací na pouhý prodej jízdenek, případně přehled stavu zákaznického konta. Podobně na tom je i Leo Express.

České dráhy mají v provozu i populární palubní systém ve vlacích SuperCity Pendolino, na kterém se z části podílel i tým vývojáři aplikace “Můj vlak”.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na