Ke konci roku 2011 měla firma Siemens dodat Deutsche Bahn (dále jen DB) celkem 15 nových jednotek kategorie ICE3 s opcí na další. Jelikož firma tento smluvní termín nedodržela, bude DB nejspíš uplatňovat sankci ve formě jedné ICE3 jednotky zcela zdarma. Obě strany již potvrzují, že jednání na této úrovni probíhají. DB nové jednotky potřebuje pro vykrývání vozby převážně doma, ale také ve Francii, kde silně kooperuje s tamní SNCF v síti TGV.

Foto v úvodu: pohled z „Panorama Lounge“ v jednotce ICE3

Již dnes se DB potýká s nedostatkem těchto jednotek i v záložním režimu pro výpadek některé soupravy z provozu. DB by proto neměla uplatňovat finanční sankce, ale právě jednu soupravu grátis. Jelikož je německý dopravce velkým odběratelem drážních vozidel a technické infrastruktury od firmy Siemens, nejspíš na to výrobce bude muset přistoupit.

Německé dráhy za poslední 3 roky úzce spolupracují s francouzskou SNCF, již dnes zajíždějí jednotky ICE3 do Paříže a Lyonu, od roku 2015 pak má být příme spojení Frankfurtu nad Mohanem, s Proveance v jižní Francii právě s jednotkami ICE3. Naopak francouzská SNCF zajíždí soupravami TGV do Kolína nad Rýnem, Mnichova, Frankfurtu nebo Hamburku přes Bebelux, který je konečnou destinací jednotek Thalys z Paříže.

Jednotky DB a SNCF na nádraží v Paříži

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments