Slovenské státní dráhy jsou se svými InterCity vlaky v zisku prakticky od začátku, kdy RegioJet Radima Jančury oznámil odchod z vnitrostátních spojů mezi Bratislavou a Košicemi. Jančura nyní ale na Slovensko zajíždí se svými spoji z Prahy přes Ostravu do Košic.

Vlaky IC měli v minulosti velmi špatný hospodářský výsledek, podle informací které má redakce Magzine.cz k dispozici od ZSSK, se na lince Bratislava – Poprad – Košice podařilo vytvořit kladný finanční výsledek. Jedná se zatím o výsledek za první pololetí roku 2018, za rok 2017 ZSSK na této trase vytvořila zisk 1,7 milionů EUR.

V minulém roce tak ZSSK mezi oběma městy přepravilo na 600 tisíc cestujících, a průměrná vytíženost jednotlivých spojů překročila 72 procent. Průměrně pak každý cestující projel ve vlaku IC přes 300 kilometrů, s průměrnou cenou jízdenky 14,40 EUR. Podobné výsledky se očekávají i za celý rok 2018.

ZSSK v případě odchodu dopravce RegioJet, nahradí všechny jeho spoje. Jančurova hysterie tak opět plní stránky médií

ZSSK nyní zvažují, že některé vlaky začnou od Košic přes Bratislavu zajíždět na nové nádraží ve Vídni. Laická i odborná veřejnost vývoj na domácí železnici sleduje bedlivě, řekl pro naší redakci Filip Hlubocký, předseda představenstva a generální ředitel ZSSK.

Pro státem ovládaného dopravce bylo paradoxně pozitivní i stažení vlaků soukromého dopravce RegioJet, cestující tak už nespoléhají pouze na barvu vlaku, ačkoliv se Radim Jančura snažil trh díky spřátelenými médií rozdělit na dva tábory. – pozn. autora

Radim Jančura chtěl původně státem objednávané vlaky vytěsnit a nahradit svými, což zatrhlo Ministerstvo dopravy. Stát považoval vytvoření prostoru na tak malém trhu pro RegioJet za zcela neopodstatněný, a Jančura se o několik měsíců ze Slovenska stáhl.

Touha po dotacích ale přetrvává dodnes, a to jak na Slovensku tak i v České republice.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments