Slovenské státní dráhy jsou se svými InterCity vlaky v zisku prakticky od začátku, kdy RegioJet Radima Jančury oznámil odchod z vnitrostátních spojů mezi Bratislavou a Košicemi. Jančura nyní ale na Slovensko zajíždí se svými spoji z Prahy přes Ostravu do Košic.
Vlaky IC měli v minulosti velmi špatný hospodářský výsledek, podle informací které má redakce Magzine.cz k dispozici od ZSSK, se na lince Bratislava – Poprad – Košice podařilo vytvořit kladný finanční výsledek. Jedná se zatím o výsledek za první pololetí roku 2018, za rok 2017 ZSSK na této trase vytvořila zisk 1,7 milionů EUR.
V minulém roce tak ZSSK mezi oběma městy přepravilo na 600 tisíc cestujících, a průměrná vytíženost jednotlivých spojů překročila 72 procent. Průměrně pak každý cestující projel ve vlaku IC přes 300 kilometrů, s průměrnou cenou jízdenky 14,40 EUR. Podobné výsledky se očekávají i za celý rok 2018.
ZSSK nyní zvažují, že některé vlaky začnou od Košic přes Bratislavu zajíždět na nové nádraží ve Vídni. Laická i odborná veřejnost vývoj na domácí železnici sleduje bedlivě, řekl pro naší redakci Filip Hlubocký, předseda představenstva a generální ředitel ZSSK.
Pro státem ovládaného dopravce bylo paradoxně pozitivní i stažení vlaků soukromého dopravce RegioJet, cestující tak už nespoléhají pouze na barvu vlaku, ačkoliv se Radim Jančura snažil trh díky spřátelenými médií rozdělit na dva tábory. – pozn. autora
Radim Jančura chtěl původně státem objednávané vlaky vytěsnit a nahradit svými, což zatrhlo Ministerstvo dopravy. Stát považoval vytvoření prostoru na tak malém trhu pro RegioJet za zcela neopodstatněný, a Jančura se o několik měsíců ze Slovenska stáhl.
Touha po dotacích ale přetrvává dodnes, a to jak na Slovensku tak i v České republice.