S velkými komplikacemi se potýkají v těchto dnech i železničáři v Itálii. V posledních dnech padá velmi těžký sníh, který způsobuje komplikace na tratích i ve stanicích, a to zejména pak s výhybkami. Výměny v Itálii jsou z 80% vyhřívané plynem, tedy klasickým ohřevem. Sněhu ovšem napadlo tak velké množství, že ohřev neměl prakticky žádný účinek.
{snippet costa-ak}
Úvodní obrázek: Cestující ve vlaku na hlavním nádraží v Boloni, kde došlo k výpadnu napájení trolejového vedení
Zpoždění proto nabírají vlaky na severozápadě země, nejvíce pak na koridoru spojujícím Itálii s Francií. Střední Itále na tom není lépe. zpožděno je více jak 85% vlaků vyjíýdějících z Milána přes Ferraru do Benátek, dále do Říma a na jih poloostrova, kde jsou teploty sice nižší, ale sněhu tam napadlo podstatně více.
Doprava byla přerušena i v úseku mezi Boloňou a Veronou, nebo Neapolí a Castelmaggiore. Komplikace jsou převážně ve střední lokaci země, sníh komplikuje ale i silniční dopravu, díky tomu jsou pak vytížené více vlaky systému RO-LA, směřující a jih země, případně do Slovinska a Rakouska. Zejména pak v úseku Brennero – Bolzano – Trento, byl vyhlášen 3. stupeň lavinového nebezpečí, kdy hrozilo zavalení tratí sněhem. Traťový úsek mezi Bolzanem a Brennero, je primární tranzitní koridor do Rakouska a Německa, jezdí zde 80% nákladních vlaků trans-modální a RO-LA systémů přepravy.
Další dočasně uzavřené trati: Torino – Asti – Genova, Torino – Novara – Miláno, zde se pak podařilo zprůjezdnit převážnou část zavalených úseků tratí. Do západní části země pak během středy a čtvrtka, nasněžilo od severu od Švýcarska 50-70 cm. nového sněhu, který díky silnému větru, způsoboval velké komplikace. Během pátečního rána pak provoz na všech tratích byl z velké části obnoven v plném rozsahu.