Již v pátek uvede na veletrhu v Norimberku firma RailTop (dále jen RT) dlouho očekávaný model spacího vozu WLABmz 173.1 který provozují České Dráhy na mezinárodních vlacích! Nejspíš tím bylo vyslyšeno zoufalé volání modelářů, do posledních dnů ale volání spíše do tmy.

„jednička“ odstavená na ONJ v Praze (odstavné nádraží jih)

Na tyto vozy se jistě vyplatilo počkat, protože v tomto provedení bude model oproti skutečnému vozu zcela 100%. Trochu jen zamrzí počin Classicmodelu, ten vyráběl stejný vůz na nosných komponentách od firmy Roco. Původní článek autora: Recenze: WLABmz Kutná Hora f.Classicmodel

Fotografie zatím nejsou k dispozici, budou uvedeny až po skončeníveletrhu, což si výrobce klade za podmínku při dotaze na jejich možnouprezentaci. Nás takto odbyl také, s omluvou, že příští týden, tedy od9.2.2009 nám fotografie poskytne! Asi nemá smysl rozebírat klady azápory, respektive rozdíly mezi počinem již zmíněného Classicmodelu amodelem od RT ze Švýcarska. Ale dle shlédnutí výrobního mustru aposléze i fotografie v malém rozlišení od výrobce – se investice dovětší věrohodnosti vyplatí! Cena zatím nebyla stanovena, snad v páteknebo v sobotu budeme v Norimberku moudřejší.

Pokud ale trochuporovnáme rozdíl, asi ten razantní je u Classicu neshodný počet okenica také přítomnost dveří na opačném konci vozu, ty vyřešil CMšalamounsky, jednoduše je zalakoval stejnou barvou vozu, obrys je alepatrný! Skutečnost: u ČD je v provozu 12 ks těchto vozů v provozu odroku 2006. Jezdí převážně na relacích do zemí západní EU a v sezoně ido Chorvatska či Slovinska. Prototyp tohoto vozu byl vystaven již naveletrhu InnoTrans 2000 v Berlíně. Předloha vychází z modelové řadyvozů vyráběných pro německé DB (Deutsche Bahn). Posléze vůz nesl stálétypové označení 173.1!
Výrobcem je německý Siemens, těchto vozůpro zajímavost v barvách DB jezdí celkem 41 ks. Vozy jsou stejnékoncepce jako ty u ČD. Tedy precizně odpružené podvozky vzduchem avelká míra izolací proti hluku od kolejí. Jeho podvozky jsoukoncipovány do max. rychlosti 200 km., je obsahově s 12 oddíly v kterémse nachází 12×3 lůžek. Každý vůz (tedy tuším že jen u DB verze) jevybaven 3 ks oddílů které mají samostatnou sprchu! Vozy majítlakové-kotoučové tiché brzdy…

Číselná řada, stejně jako každéměsto dle organizace UNESCO, nese na svých bocích jistou „ikonu“ svéhoměsta i tento vůz, tedy převážně hrad nebo zámek…
61 54 72 -91 001 – 2 Praha
61 54 72 -91 002 – 0 Brno
61 54 72 -91 003 – 8 Holašovice
61 54 72 -91 004 – 6 Lednice – Valtice
61 54 72 -91 005 – 3 Kroměříž
61 54 72 -91 006 – 1 Český Krumlov
61 54 72 -91 007 – 9 Kutná Hora
61 54 72 -91 008 – 7 Litomyšl
61 54 72 -91 009 – 5 Olomouc
61 54 72 -91 010 – 3 Žďár nad Sázavou
61 54 72 -91 011 – 1 Třebíč
61 54 72 -91 012 – 9 Telč

Recenzovaný vůz WLABmz (Kutná Hora) od Classic Modelu, je vsouvisejících článcích tohoto tematu. Model tohoto vozu mám jižpředběžně objednaný a projde velkou recenzí v magazínu. Každý, stejnějako já, si klade otázku, jak je to s původními vozy Jožé Plečníka.Chystám se výrobci napsat dotazující se e-mail, protože před vypuknutímvýroby falzifikátů těchto modelů, mi právě jejich pořízení byloznemožněno!

Přeprava prvních 3 ks vozů ze SRN z celkových 5 transportů řazených do vlaků osobní přepravy

02

Předběžná cena před uvedení na trh: 53.40,- €

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments