Na elektronickém mýtném se v loňském roce vybralo 9,89 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2015 pak stát za použití dálniční sítě od kamionů a autobusů dostal o 1,6 procenta více, což bylo způsobeno zejména zvyšováním tempa hospodářského růstu v Evropě. Uvedl to David Šimoník, mluvčí společnosti Kapsch, která mýtný systém v Česku provozuje.
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
{jssocials}
Za deset let stát na mýtném získal 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz mýta loni činily 1,959 miliardy korun. Stát tak z každé vybrané koruny získal přibližně 80 haléřů a zbytek připadl firmě Kapsch a jeho subdodavatelům.
Podobný podíl nákladů a výnosů si systém drží i během celého desetiletého provozu. „Při pětinových provozních nákladech daňoví poplatníci získali od kamionů 77,5 miliardy korun pro výstavbu a údržbu silnic,“ uvedl generální ředitel českého Kapsche Karel Feix.
Desetiletý kontrakt státu se společností Kapsch vypršel na konci loňského roku, nyní se mýtné vybírá na základě tříletého prodloužení. Během této doby má ministerstvo dopravy najít nového provozovatele
v otevřené soutěži. Už nyní je ale jasné, že stát nejspíš ani v překlenovacím období nového provozovatele nevybere. Kapsch má poměrně velmi dobrou vazbu na klíčové politiky, a ti jsou ochotni firmě tolerovat její požadavky.
v otevřené soutěži. Už nyní je ale jasné, že stát nejspíš ani v překlenovacím období nového provozovatele nevybere. Kapsch má poměrně velmi dobrou vazbu na klíčové politiky, a ti jsou ochotni firmě tolerovat její požadavky.
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}