KULTURA CESTOVÁNÍ | České dráhy vlastní v současné době zhruba tisícovku výpravních budouv, stav těchto prostor kudy v mnoha případech procházejí denně i tisícovky cestujících, začíná vadit městům i samotnému provozovateli. Česká železnice byla dlouhodobě podfinancována, tento stav se v současné době zlepšuje. Všechna Česká nádraží jsou navíc připravena k velkému super-převodu od Českých drah pod Správce kolejí.

Nejvíce nevyhovující nádraží jsou především v regionu Západních čech. Cestující si tak mohou všímat obrovských rozdílů mezi úrovní vybaveností, čistotou a kvalitou nádraží v sousedním Bavorsku, a úrovní nádraží těch v Česku. Všechna nástupiště patří již pod Správu železniční dopravní cesty. SŽDC se snaží již několik let stav nádražních budov u nás řešit.

Mariánské Lázně jako vzor

Ukázkovým příkladem může být výpravní budova stanice Mariánské Lázně. Zde se podařilo ke zdárnému konci dotáhnout spolupráci s firmou Grande Stazioni, která mj. zrekonstruovala i celé hlavní nádraží v Praze. Na oplátku zde může třicet let provozovat komerční aktivity, podobně tomu je právě i v Mariánských Lázních.

O stejný projekt v minulosti usilovalo i město Karlovy Vary. Stav nádražních budov, infrastruktury a dalších technických nedostatků, firma Grande Stazioni odmítla vůbec řešit. Výpravní budova v Karlových Varech, je hned po Chebu druhou nejpalčivější budovou železnice západočeského regionu. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1908-stav-nadrazi-v-zapadoceskem-regionu-se-pomalu-zlepsuje-stale-bude-nutne-investovat-stovky-milionu{/qrcodegenerator}

Investice do výpravní budovy v Mariánských Lázních byla 90 milionů korun. Podobně by tomu mělo být i v Chebu, což je dle SŽDC podstatně větší nádraží, a investice budou muset počítat i s instalací několika výtahů k nástupištím pro vozíčkáře a kočárky s dětmi, uvedl Jakub Ptačinský za SŽDC.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments