Celé číslo je 70 54 28-05 125-8 vůz je označením domovské stanice pouze fiktivní, tedy dislokace mého kolejiště a tím je obvod stanice a depa Děčín kam spadá můj layout. Celkem mám tři vozy a každý bude mít své originální číslo. Numera vybral Jacek (Petr Smutek) a vyrobil J. Šimsa.

Platí že fotka odhalí vše, zde ovšem lišta nad okny dělá dojem jistého zakřivení – skutečnost je jiná – jde jen o klam

Vozy budou opatřeny původním nátěrem krémovou barvou a rudou – višňovou. Nebude chybět ani rudá hvězda, leptané doplňky a kompletní interiér. Vše postupně bude popsáno v dalších dílech o realizaci stavby tohoto vozu.

Původně jsem chtěl realizovat reko verzi které lze v dnešní době vidět na trati mezi Prahou a Rakovníkem. Jenže pro pozdější akce v modulových setkáních by ČD verze nebyla to nejlepší. Proto vznikne vůz ČSD s původním značením a popisem v žluté barvě. Nechci ani matnit okna barvou, interiér u všech třech vozů bude dosazený a viditelný. Sedačky, opěráky a osvětlení řízené přes dekodér. Dříve jsem se k vybavenosti vozů dekodérem spíše bránil, dnes je tomu ale jinak. Tato možnost nabízí plno možností jak v osvětlení interiéru tak i pozičních světel.

Pokud by vůz byl spřažen ještě s jedním vozem jako souprava, budou dle směru jízdy prosvětleny zpětné pozice i mezi vozy u prvního vozu. To je něco neakceptovatelného! Proto budou vybaveny i dekodérem pro již zmíněné vnitřní a poziční osvětlení. Osvětlení interiéru hodlám realizovat mdlým žárovkovým světlem, to bude zesíleno jen v prostoru chodbičky u obou dveří vozu. Pro poziční světla ale zvolím variantu SMD/červená. U dnes používaných vozů ČD jsem viděl variantu i plošného použití LED pro zpětné pozice!

02

Jediné s čím si budete muset poradit budou zaoblená skla v rozích vozu. To ale nebude problém pokud zvolíme vhodnou fólii pro tento účel. Za tato skla můžeme zhotovit i madla která kopírují tento profil, vhodný drátek bude stačit v průměru 0,8 mm. Další madla se budou muset vyrobit i u vstupních dveří. Vozy chci vybavit i schránkou pro umístění směrových cedulí a která bude plně funkční. Cedulky si chci zhotovit sám a pro různé Fremo akce v NSR a ČR případně prohazovat dle postavených modulových kolejišť kde každé má jinak uskupené cílové stanice.

Pro lidské oko to nebude až tak dobře čitelné ale pro fotografování to bude zcela perfektní a na fotografii viditelné! Spodní část vozu bude „potažena“ z profilevého materiálu Evergreen který bude plnit funkci celistého uzavření neviditelné části. Spodní detaily vozu se zatím modelovat nechystám, jednak nemám dostatečný fotografický doprovod, a také chuť se vůbec do takových detailů pouštět. Možná později bych zkusil u jednoho vozu tyto prvky realizovat. Rozhodně zhotovení příček v interiéru vozu se nevyhnete. Pokud chci tedy zhotovit jinou sílu osvětlení v místě pro sezení cestujícíh a jinou sílu osvětlení v prostoru vstupních dveří – tak i zde bude použit profil Evergreen.

03

Nechci a ani nehodlám mít některá okna otevřená a tedy deformovat celistvost celého dílu okenic které Pavel dodává, cestující v pozici nehýbajících se figurek ale dosazeny budou, tady ale nebude nic přeplácaného a spíš jich doplním jen pár. Okenice jsou dostatečně velké svým obvodem – plný vůz cestujících odstavený za depem na kusé koleji by plnil spíše směšnou kulisu než k jakému účelu byl zde odstaven. Byla by to asi také první věc které by si pozorný modelář všiml …než aby se věnoval detailům na vnějšku celého modelu!

Proto někdo bude sedět u okna, a zase o pozici vedle bude někdo sedět blíž k uličce. Sice se to někomu bude zdát jako hloupost, jenže totoho jsem si všiml zrovna v Berlíně u LOXXe kdy mezi návštěvníky bylo i plno modelářů a kde bylo možno slyšet „to je fakt divné aby v plném voze který stojí támhle a je odstaven – sedělo několik cestujících“ ..u vozů kde je minimální počet figurek jako cestujících, o tom nikdo neřekl ani slovo. Prostě detail, ale hodně silný!

04

Pojezd vozu Bix / Balm jsem si nechal zhotovit zakázkově a je vyroben z mosazného materiálu. U takto koncipovaného pojedu je možno dvojkolí odejmout a nahradit později variantou RP25. K tomu se ale dostanu v příštích dílech.. Pojezd vyhovuje dostatečně i svojí váhou, místa při zkušebním dosazení interiéru zbývá mnoho, proto lze přidat i další závaží –  myslím že to ale nebude třeba, vůz pak bude už nadbytečně zatížen.

Celkově odlitek nejeví nějaké drastické známky defektů jako oděrek nebo zakřivení. Každopádně varinata z leptu by byla jistě kvalitnější variantou i v provedení. Ovšem zatím tomu tak není a proto modelářům v H0 toho moc nezbývá.

09

10

11

Pavel dodává i okna se zestříbřením hran a masky podvozků, pokud by byla varianta masek z leptů, jistě bych se k nim přiklonil

05

Vlevo M240.042 od Petra Smutka a vpravo v provedení TT 1:120 / fotografie+autor: Petr Smutek

06

07

Repasovaný podvozek skutečné předlohy Bix / Balm

08

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments