Vlaky Railjet Českých drah je silným magnetem na cestující, a dráhy všechny své spoje které v současné době jezdí na vnitrostátních spojích mezi Prahou a Brnem, resp. Břeclaví, mají vyprodané. Do značné míry se tak naplňuje vize Petra Žaludy, který tento koncept přepravy považoval za stěžejní. Ač byl za plánovaný nákup moderních a vysokorychlostních vlaků Railjet kritizován, zájem o vlaky Railjet je vysoký.
RAILJET ČESKÝCH DRAH V PRAZE | FOTO: STREKA.NET
Dráhy mají v provozu už druhou jednotku v barvách ČD. Prakticky všechny spoje které na trati mezi Prahou a Brnem jezdí, jsou v podání těchto nových Railjetů vyprodány. Nezáleží prakticky ani na dni v týdnu, kdy se tisíce lidí v pátek přesunují ze západu na východ a v neděli směrem opačným.
Petr Žaluda po bouřlivých personálních změnách v minulém roce svůj post neudržel, mj. prosazoval, aby bylo odebráno všech 16 jednotek tohoto typu od firmy Siemens. Chtěl tyto vlaky nasazovat i na trati z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti. Zdeněk Žák mu ale tento způsob modernizace a nákupy nových vlaků zatrhl, když prosadil jeho odvolání a prakticky i svojí osobní pomstu za svůj vyhazov od drah pro neodbornost a nepotřebnost z minulé doby.
Railjety tak naplňují dříve pochybné téze o tom, že vlak nemůže dálnici D1 konkurovat. Denně přijíždějící spoj InterCity 571 „Zdeněk Fibich“ ale ukazuje zcela opačným směrem, stejně jako další spoje na kterých kapacitní vlak Railjet pod hlavičkou Českých drah nově jezdí.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/magaziny/railjet/2057-tah-na-railjety-ceskych-drah-je-magnetem-na-cestujici-dopravce-ma-temer-vsechny-spoje-vyprodane-kazdy-den{/qrcodegenerator}
Národní dopravce zařadí všech sedm jednotek do prosince tohoto roku. S platností nového jízdního řádu pro rok 2015 začnou všechny jednotky Českých drah jezdit na obratových spojích do Vídně a Štýrského Hradce (Graz). Společně s ÖBB, která se na vozbě těchto vlaků bude podílet pod svým konceptem, vypraví ČD a ÖBB denně 11 párů těchto vlaků ve výše jmenované linii.
{snippet 100}
- ÖBB a České dráhy budou nabízet výhodné přestupní jízdenky na vlaky Railjet už z Vídně
- RAILJET: Dráhy odeberou v červnu první soupravu. Od prosince pak každé dvě hodiny do Vídně vlakem
- Klientelismus a silá lobby. Důvod odmítnutním nákupu druhé série jendotek Railjet
- Žákem dosazené představenstvo zařízlo nákup osmi dalších souprav Railjet. Zpomalí se i modernizace
- Od dělnického vlaku po hypermoderní a vysokorychlostí jednotky RailJet
{snippet 120}