Sestřelené letadlo Malaysia Air způsobilo naprosté odklony desítek leteckých dopravců mimo tradiční letové trasy přes území Ukrajiny. Koordinátor letového provozu pro Evropu a Asii zatím žádné komplikace neočekává, nicméně „vzdušené“ dálnice jsou vytíženy na severu i jihu do maxima.

OBLÉTÁVÁNÍ MÍSTA SESTŘELENÍ LETADLA

Dálkové lety tak do Japonska, Vietnamu, dálného Ruska a Číny létají severní trasou. Lety do Saudské Arábie, Indie, Austrálie a dalších zemí jižní a jihovýchodní Asie zase spodní leteckou trasou. A právě jižní trasa je přetížená díky obletům území východní Ukrajiny.

České aerolinie zdražení letenek neplánují, dle ostatních leteckých dopravců by to bylo vůči cestujícím neetické, uvedl v pátek Radiožurnál. ČSA do Ruské federace vypravuje na 30 letů týdně, minimum letů tak bylo trasováno právě přes Ukrajinu, kterou nyní i ČSA oblétává severní trasou. Zbylé lety pak dopravce trasuje variantou jižní, stejně jako 70 procent dalších dopravců dálkových a středně dlouhých letů z/do Asie, které mají své cíle v Anglii, Francii, Německu a v zemích Beneluxu.

Své lety už začala odklánět i největší letecká společnost Lufthansa, ta denně vypraví do Ruska a Asie na 65 letů, z toho více jak polovina mířila právě přes území Ukrajiny. Ani Lufthansa odklonem letadel neuvažuje o navýšení ceny letenek za oblety Ukrajiny. Průměrně každé letadlo spálí obletem místa sestřelení Malajského letadla 500 litru leteckého benzinu. Aerolinky zatím tyto vícenáklady berou na svá bedra.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments