Po problémech se zácpami na silnicích se lidé, kteří pravidelně jezdí mezi Kolínem a Prahou, potýkají i s plnými vlaky. Stěžují si na jejich nedostatečnou kapacitu a nízký počet. Podle dopravců ale není možné další spoje přidat.
Ve všední den ráno mohou cestující mezi Kolínem a Prahou využít celkem sedmnáct rychlíků, a to mezi šestou a devátou hodinou ranní. Jenže většinou jsou plné. Pro cestující, kteří mají například čtvrtletní jízdenku, to znamená, že si většinou nesednou, a to ani když se vyhnou dálkovým spojům z Moravy či Slovenska.
Přiznávají to i České dráhy. „Zájem o cestování vlaky mezi Kolínem a Prahou postupně roste. Vývoj poptávky samozřejmě průběžně sledujeme a snažíme se tomu přizpůsobit nabízenou kapacitu. Je ale také pravda, že kapacita železniční infrastruktury je tady velmi vytížená. Zavedení dalších nových vlaků může být problematické i z tohoto důvodu,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík.
To potvrzuje také správce železnice. „V ranní špičce je v tomto úseku trať na hraně své kapacity, kdy například mezi stanicemi Český Brod – Praha-Libeň mezi sedmou a osmou hodinou ranní projede 27 páru vlaků,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Jedním z řešení je vybudování vysokorychlostní tratě mezi stanicemi Praha-Běchovice a Poříčany, která by kapacitně původnímu koridoru odlehčila. Správa železnic předpokládá, že územní řízení k této trati proběhne až na přelomu let 2021 a 2022.
Do té doby musí cestující z Kolína do Prahy řešit svoji situaci jinak. „Buď vyrazit na vlak dřív, nebo naopak později dopoledne. Anebo si připlatit za místenku,“ vyjmenoval Karel Kovanda, který do Prahy dojíždí každý den.