Německý automobilový koncern Volkswagen prodá většinový podíl ve své prestižní francouzské značce Bugatti chorvatské firmě Rimac. Ta kvůli obchodu vytvoří společnou firmu s automobilkou Porsche, která je také součástí Volkswagenu. Porsche a Rimac to tento týden oznámily v Dubrovníku, a potvrdily tak dřívější zprávy médií, uvedla agentura DPA.

Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac. Chorvatský výrobce sportovních elektromobilů v ní bude vlastnit 55 procent a převezme provozní vedení. Německý výrobce sportovních vozů Porsche bude mít zbylých 45 procent. Podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí a sídlit bude v Záhřebu.

Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí. Podíl mateřské firmy VW je podle odhadů v desítkách milionů eur. Všechny tři strany ale konkrétní být nechtějí, zpravidla jsou tyto informace v pružném automobilovém průmyslu nezveřejňovány.

Automobilky Porsche a Rimac jsou vzájemně propojené už několik let. Porsche má podíl ve firmě Rimac od roku 2018. Začátkem března informovala, že jej zvýšila z 15 na 24 procent.

Automobiles Ettore Bugatti

…byla francouzská firma, která vyráběla luxusní automobily. Byla založena v alsaském Molsheimu v roce 1909. Toto město tehdy patřilo do Německého císařství a jeho říšské země Alsasko-Lotrinsko. Jejím zakladatelem byl italský automobilový konstruktér Ettore Bugatti. Původní výrobna vznikla v někdejší barvírně v Molsheimu. V roce 1952 společnost přestala vyrábět automobily, v roce 1963 pak zanikla. V letech 1987 až 1995 značku používala italská společnost Bugatti Automobili S.p.A., která vyráběla automobil Bugatti EB110. V roce 1998 společnost zakoupil německý koncern Volkswagen, který založil současnou společnost Bugatti Automobiles.

Nejdříve sehnal Ettore kapitál na výrobu pěti letadel a deseti automobilů. Jako první vznikl Bugatti Type 13, který vynikl ve velké ceně Francie 1911, kde porazil mnohem silnější vozy. Nakonec se prodalo přes dva tisíce kusů Type 13. Nejúspěšnějším ze závodních modelů byl Bugatti Type 35. Známé byly také Bugatti Type 41 (Royale), Type 57 (Atlantic) a Type 55. Po Ettore Bugattiho smrti v roce 1947 byznys upadal a výroba automobilů skončila v roce 1952. Značka pak zanikla v roce 1963.

V roce 1987 značku zakoupil italský podnikatel Romano Artioli a založil společnost Bugatti Automobili S.p.A. se sídlem v italském Campogallianu, kde měla společnost továrnu. V roce 1990 uvedla na trhu model Bugatti EB110, který vyráběla do roku 1995. V roce 1998 ochrannou známku zakoupila společnost Volkswagen a založila současnou společnost Bugatti Automobiles, která také obnovila výrobu luxusních automobilů.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments